Dějiny cestovního ruchu
Studijní plán:
Předmět | Dějiny cestovního ruchu (DCR) |
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | RNDr. PaedDr. Jaromír Rux, CSc. ( rux@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Cvičení | 4 h |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- 1. Úvod do problematiky. Vymezení co je a co není turismus.
2. Antika
3. Středověk
4. Novověk
5. Podmínky vzniku masového turismu
6. Thomas Cook, Baedecker
7. Cestovní ruch v době Rakousko- Uherska
8. Cestovní ruch mezi válkami
9. Povalečné období
10. Současný CR
11. Trendy a perspektivy CR
Doporučená literatura
- Povinná:
RUX, Jaromír. Dějiny cestovního ruchu. Studijní opora. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013.
Doporučená:
• Houška Petr. Průřezový přehled o problematice průvodcovské činnosti v cestovním ruchu, VŠO Praha, ISBN 978-80-86841-31-1
• Štemberk Jan: České dějiny pro průvodce a pracovníky v cestovním ruchu. VŠO, Praha, 2011ISBN: 978-80-86841-34-2182
• Štemberk, Jan. Prameny a literatura k dějinám cestovaní a cestovního ruchu v českých zemích a v Československu v první polovině̌ 20. století. Praha, Vysoká škola obchodní v Praze, 2008.
• Štemberk, Jan. Fenomén cestovního ruchu: moznosti a limity cestovního ruchu v meziválečném Československu. Pelhřimov: Nova tiskárna, 2009.
• Rychlík, Jan. Cestování do ciziny v habsburské monarchii a v Československu. Praha: Ústav pro Soudobé dějiny AV ČR, 2007.
Hachtmann Rüdiger: Tourismus-Geschichte: Grundkurs Neue Geschichte, Stuttgart UTB 2007, 192 S., ISBN 978-3-8252-2866-8
Anotace
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled o dějinách cestovního ruchu a jejich využití v moderním CR .
Znalosti: Student umí definovat 4 základní etapy vývoje cestovního ruchu a vymezit jejich hlavní znaky a popsat CR v jednotlivých etapách.
Dovednosti: Student umí na základě zadání navrhnout, vytvořit a realizovat terénní průzkum v historii cestovního ruchu.
Obecné způsobilosti: Student se orientuje v problematice dějin cestovního ruchu v českém i mezinárodním kontextu. Student je schopen podle zadání koordinovat činnost týmu, v rámci týmu spolupracovat a nést odpovědnost za jeho výsledky. Student umí kreativně vytvářet produkt cestovního ruchu, kriticky posoudit jeho slabá místa a navrhnout zlepšení.
^ nahoru ^