Předmět | Firemní vzdělávání a rekvalifikace dospělých (FVRD) |
---|---|
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. Kateřina Berková, Ph.D. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Cvičení | 2 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 2 kr. | ZA |
Kurz si klade za cíl vytvořit předpoklady pro uplatnění absolventů v oblasti firemního vzdělávání dospělých a rekvalifikování pracovníků. Absolvent se bude moci uplatnit jako lektor nebo školitel. Kurz je zaměřen na komplexní výklad vybraných psychologicko-pedagogických otázek doprovázených didaktickými prvky se zřetelem na moderní koncepce a metody ekonomického vzdělávání aplikované na profesní a kvalifikační strukturu pracovníků, které jsou nezbytné pro přípravu budoucích lektorů. Kurz je zakončen zápočtem, který se skládá z písemného znalostního testu (max. 100 bodů). Prostřednictvím přednesení dobrovolné prezentace v podobě ukázky výkladu na vybrané odborné téma lze získat 10 bodů, které se započítají do celkového hodnocení. Docházka na cvičení je povinná, tolerují se dvě neomluvené absence. Min. úspěšnost pro složení zápočtu je 70%.
Znalosti: Student bude schopen rozlišit mezi vědními disciplínami – psychologie, pedagogika a didaktika a vysvětlit jejich úlohu ve výchovně vzdělávacím procesu. Popíše základní světové psychologicko-pedagogické směry a jejich zástupce. Vysvětlí hlavní didaktické aspekty související s didaktickou transformací a komplexní metodologií využitelnou při firemním vzdělávání.
Dovednosti: Student aplikuje adekvátní metodologii ekonomického vzdělávání na konkrétní kvalifikační strukturu pracovníků s přihlédnutím k hlavním zákonitostem psychologie dospělých. Bude schopen řečnického taktu a správné argumentace.
Student je schopen aktivně vést a organizovat kolektiv, vhodně jej motivovat, individuálně přistupovat k jednotlivcům, pružně reagovat na kritické situace a kriticky myslet.