Management lázeňství a wellness
Studijní plán:
Předmět | Management lázeňství a wellness (MLW) |
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | MUDr. Lubor Čuta ( cuta@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Cvičení | 2 h |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- 1. Definice lázeňství, definice základních pojmů v lázeňství
- 2. Rozdíl mezi lázeňským a zdravotním cestovním ruchem, odlišnosti wellness oproti tradičnímu léčebnému lázeňství
- 3. Význam lázeňství, ekonomické přínosy lázeňství, význam lázeňství pro regionální rozvoj
- 4. Historický vývoj lázeňství v České republice i v zahraničí
- 5. Cílové a realizační potřeby účastníků lázeňského cestovního ruchu, služby lázeňského cestovního ruchu
- 6. Lázeňství jako součást zdravotní péče - komplexní lázeňská péče, příspěvková lázeňská péče, ozdravenská péče
- 7. Přírodní léčebné zdroje, materiálně - technická základna lázeňského místa, charakteristika lázeňských služeb
- 8. Léčebné metody, lázeňské procedury, indikace, kontraidikace
- 9. Lázeňská místa v České republice, významná lázeňská místa ve světě
- 10. Organizace v oblasti lázeňství v České republice a ve světě
- 11. Právní úprava lázeňství (Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, Zákon č. 164/2001 Sb., o přírodních léčivých zdrojích, zdrojích přírodních minerálních vod, přírodních léčebných lázních a lázeňských místech)
- 12. Trendy v lázeňství a wellness
- 13. Marketing v lázeňském cestovním ruchu
- 14. Management lázeňských zařízení
Doporučená literatura
- Neckářová, A.: Management lázeňství a wellness. Studijní opora. VŠPJ 2011.
- DĚDINA, J. Management, organizování a ekonomika lázeňství – vybrané kapitoly. Praha: VŠ CRHL, 2004. ISBN 80-86592-01-4.
- KNOP, K. Lázeňství, ekonomika a management. Praha: Grada Publishing 1999. ISBN 80-7169-717-6.
- SEIFERTOVÁ, V.Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství. ISBN 200380-86592-00-6.
- HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. 1.vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9.
Anotace
Cílem kurzu je vybavit studenty základními znalostmi o lázeňství a jeho postavení v systému zdravotní péče i jako součásti cestovního ruchu. Přednášky poskytují informace o dlouholeté tradici českého lázeňství, představují lázeňství jako prosperující a ziskovou formu cestovního ruchu, do které v poslední době stále více pronikají nové trendy. Studenti jsou obeznámeni s rozdílem mezi tradičním léčeným lázeňstvím a wellness, v poslední části kurzu je pozornost věnována také marketingu v lázeňském cestovním ruchu a managementu lázeňských zařízení.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti obecných pojmů z oblasti lázeňství a wellness, zvládne vysvětlit jaké je postavení lázeňství a wellness v cestovním ruchu. Umí charakterizovat význam lázeňství, ekonomické přínosy lázeňství a význam lázeňství pro regionální rozvoj.
Dovednosti: Student umí vyhledat, utřídit a interpretovat informace relevantní pro řešení vymezeného praktického problému, který se týká lázeňství nebo wellnes. Orientuje se v právní úpravě lázeňství (Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, Zákon č. 164/2001 Sb., o přírodních léčivých zdrojích, zdrojích přírodních minerálních vod, přírodních léčebných lázních a lázeňských místech).
Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na dané téma.
^ nahoru ^