Management lázeňství a wellness

Studijní plán:

PředmětManagement lázeňství a wellness (MLW)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantMUDr. Lubor Čuta ( cuta@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • 1. Definice lázeňství, definice základních pojmů v lázeňství
  • 2. Rozdíl mezi lázeňským a zdravotním cestovním ruchem, odlišnosti wellness oproti tradičnímu léčebnému lázeňství
  • 3. Význam lázeňství, ekonomické přínosy lázeňství, význam lázeňství pro regionální rozvoj
  • 4. Historický vývoj lázeňství v České republice i v zahraničí
  • 5. Cílové a realizační potřeby účastníků lázeňského cestovního ruchu, služby lázeňského cestovního ruchu
  • 6. Lázeňství jako součást zdravotní péče - komplexní lázeňská péče, příspěvková lázeňská péče, ozdravenská péče
  • 7. Přírodní léčebné zdroje, materiálně - technická základna lázeňského místa, charakteristika lázeňských služeb
  • 8. Léčebné metody, lázeňské procedury, indikace, kontraidikace
  • 9. Lázeňská místa v České republice, významná lázeňská místa ve světě
  • 10. Organizace v oblasti lázeňství v České republice a ve světě
  • 11. Právní úprava lázeňství (Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, Zákon č. 164/2001 Sb., o přírodních léčivých zdrojích, zdrojích přírodních minerálních vod, přírodních léčebných lázních a lázeňských místech)
  • 12. Trendy v lázeňství a wellness
  • 13. Marketing v lázeňském cestovním ruchu
  • 14. Management lázeňských zařízení

Doporučená literatura

  • Neckářová, A.: Management lázeňství a wellness. Studijní opora. VŠPJ 2011.
  • DĚDINA, J. Management, organizování a ekonomika lázeňství – vybrané kapitoly. Praha: VŠ CRHL, 2004. ISBN 80-86592-01-4.
  • KNOP, K. Lázeňství, ekonomika a management. Praha: Grada Publishing 1999. ISBN 80-7169-717-6.
  • SEIFERTOVÁ, V.Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství. ISBN 200380-86592-00-6.
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. 1.vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9.

Anotace

Cílem kurzu je vybavit studenty základními znalostmi o lázeňství a jeho postavení v systému zdravotní péče i jako součásti cestovního ruchu. Přednášky poskytují informace o dlouholeté tradici českého lázeňství, představují lázeňství jako prosperující a ziskovou formu cestovního ruchu, do které v poslední době stále více pronikají nové trendy. Studenti jsou obeznámeni s rozdílem mezi tradičním léčeným lázeňstvím a wellness, v poslední části kurzu je pozornost věnována také marketingu v lázeňském cestovním ruchu a managementu lázeňských zařízení.


Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti obecných pojmů z oblasti lázeňství a wellness, zvládne vysvětlit jaké je postavení lázeňství a wellness v cestovním ruchu. Umí charakterizovat význam lázeňství, ekonomické přínosy lázeňství a význam lázeňství pro regionální rozvoj.


Dovednosti: Student umí vyhledat, utřídit a interpretovat informace relevantní pro řešení vymezeného praktického problému, který se týká lázeňství nebo wellnes. Orientuje se v právní úpravě lázeňství (Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, Zákon č. 164/2001 Sb., o přírodních léčivých zdrojích, zdrojích přírodních minerálních vod, přírodních léčebných lázních a lázeňských místech).


Obecné způsobilosti:  Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na dané téma.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím