Předmět | Simulační manažerské hry (SMH-1) |
---|---|
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. Lenka Lízalová, Ph.D. ( lizalova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Cvičení | 2 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 2 kr. | ZA |
Manažerské hry jsou praktickou aktivitou, při níž si studenti modelově procvičí rozhodování a jednání v situacích, které se vyskytují v podnikové praxi.
Hlavním cílem, je pochopení základních pojmů podnikové ekonomiky, jejich vzájemných souvislostí a jejich praktického použití. Dalším dílčím cílem předmětu je rozvoj dovedností a návyků nezbytných pro praktickou řídící práci.
Znalosti:
Student je schopen pracovat se strukturou a obsahem finančních zpráv (rozvaha, výsledovka a výkaz CF), dokáže porozumět finančním zprávám a interpretovat je.
Dovednosti:
Studenti umí analyzovat chování konkurenčních firem, a tomu přizpůsobit rozhodování ve firmě. Dokáže pochopit a procvičit úspěšné herní strategie. Je připraven využívat získané teoretické poznatky ke strategickému ekonomickému myšlení.
Obecné způsobilosti:
Student je schopen samostatně pracovat a kriticky myslet a řešit problémy inovativně, rychle reagovat na měnící se podmínky a situaci na reálných trzích.
Požadavky na zakončení předmětu:
Podmínkou zápočtu je umět analyzovat průběh hry, reflektovat a hodnotit výsledky manažerské hry.
Udělení zápočtu je vázáno na absolvování povinného minima odehraných kol. Hodnocení probíhá na základě prezentace, ve které skupina studentů (firma), nejprve shrnuje činnost své firmy, uvádí strategii a hlavní cíl, který si firma v úvodu hry stanovila. Studenti poté prezentují své postupy a hodnotí jejich účinnost. Mají za úkol identifikovat své nejlepší rozhodnutí a svou největší chybu. Zároveň odhalují strategii svých konkurentů a charakterizují situaci na trhu v různých fázích hry. Klasifikace nezohledňuje dosažené ekonomické výsledky firmy na konci simulace, ale schopnost reflexe a prezentace získaných zkušeností. Hlavním klasifikačním kritériem je porozumění pojmům a souvislostem mezi nimi, schopnost hodnotit informace a použít je k rozhodování, stejně jako schopnost studentů analyzovat své chování a vyvodit důsledky, v případě chyb i navrhnout alternativní postup. Důsledkem takto koncipovaného hodnocení je například i to, že studenti z firmy, která v simulaci skončila mezi nejhoršími, mohou v hodnocení obstát výborně.