Předmět | Geografie cestovního ruchu 1 (GECR1) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | prof. PhDr. Petr Chalupa, CSc. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 4 h |
Cvičení | 3 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 3 kr. | ZA | ||
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 3 | 3 kr. | ZA |
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 3 kr. | ZA |
Cestovní ruch - platný od ZS 2013/2014 | P | 3 | 3 kr. | ZA |
Cestovní ruch - platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 3 kr. | ZA |
Cílem předmětu je připravit studenty tak, aby byli schopni chápat příčiny a zákonitosti rozmístění cestovního ruchu na Zemi v oblastech rozličné velikosti a významu. Přednášky poskytnou výklad základních pojmů a vysvětlení souvislostí především ekonomicko-geografických jevů. Ve druhé části kurzu GECR1 jsou získané poznatky aplikovány na podmínky cestovního ruchu v České republice. Ve cvičeních se studenti učí analyzovat vliv geografických jevů na rozvoj cestovního ruchu a vyvozovat možné důsledky těchto jevů pro cestovní ruch v celoplanetárním měřítku.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti obecných geografických pojmů, umí vysvětlit jaké je postavení Geografie cestovního ruchu v rámci geografických věd. Umí charakterizovat geografické aspekty světového hospodářství i hospodářství ČR. Student umí popsat předpoklady cestovního ruchu a konkrétní rozmístění cestovního ruchu v České republice.
Dovednosti: Student umí vyhledat, utřídit a interpretovat informace relevantní pro řešení vymezeného praktického problému, který se týká rozvoje cestovního ruchu v daném regionu ČR. Je schopen formulovat možný dopad geografických změn na turistický region a zvažovat varianty pravděpodobného dalšího vývoje v území. Je schopen aplikace např. v rámci územního plánování.
Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem. Umí na základě analýzy informací formulovat návrhy změn pro dané území. Dokáže se samostatně a odpovědně rozhodovat v jen částečně známých souvislostech na základě rámcového zadání.