Kongresová turistika

Studijní plán:

PředmětKongresová turistika (KT)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantMgr. Soňa Cardová
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Předmět je zaměřen na osvojení si podstaty kongresové turistiky a na poznání faktorů jejího rozvoje. Historický vývoj, trendy a podstata vývoje kongresové turistiky. Hlavní účastníci, organizace a struktura v kongresové turistice. Technicke zázemí pro kongresovou turistiku. Uspořádání kongresového sálu, AV technika, stravování a meeting management. Také se budeme zabývat trochu novou disciplinou yield managmentu v kongresové turistice.
    Na konci pak probereme skutečnou případovou studii organizace kongresu a podle možnosti se podívame živě jak vypadá konferenční uspořádání na místě.

Doporučená literatura

  • ORIEŠKA, J. Kongresový cestovní ruch. Praha: Idea servis, 2004. ISBN 8085970457

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou kongresové turistiky a s faktory jejího rozvoje. Studentům je představen historický vývoj, trendy a podstata vývoje kongresové turistiky, hlavní účastníci, organizace a struktura v kongresové turistice, technické zázemí pro kongresovou turistiku, uspořádání kongresového sálu, AV technika, stravování a meeting management. Studenti se v rámci předmětu dozvědí i o nové disciplíně yield managementu v kongresové turistice. V závěru kurzu je s nimi probrána skutečná případová studie organizace kongresu. 


Znalosti: Student zná definice kongresů, konferencí, seminářů, faktory a účastníky jejich organizace. Umí popsat akce podle počtu účastníků, oboru, způsobu vytvoření programu a organizace akce. Umí poznat různá konferenční uspořádání v konferenčních sálech a rozlišuje různě druhy stravování u konferenčních akcí. 


Dovednosti: Student umí vytvořit kompletní nabídku služeb na kongresovou akci. Umí se zapojit do organizace kongresu logisticky a s ohledem na úroveň služeb a požadavků kongresových účastníků. 


Obecné způsobilosti: Student se orientuje v oblasti MICE s přehledem světové konkurence a vývoje v konferenční organizaci. Je schopen pracovat v kongresovém oddělení cestovní kanceláře nebo hotelu s dobrým teoretickým základem jak funguje kongresová turistika. 



Osnova předmětu: 


-  Úvod, dějiny kongresové turistiky a základní definice. Organizace a faktory vývoje kongresové turistiky. 


- Hlavni účastnící kongresové turistiky. 


- Význam sponzorů pro kongresy a veletrhy. 


- Technické zázemí. 


- Meeting Management. 


- Personalistika v Kongresové turistice 


- Legislativní základ, mezinárodní právo, smlouvy. Projednání konkrétní konferenční smlouvy v angličtině a vysvětlení pojmů. 


- Konferenční uspořádání, AV technika. 


- Stravování, doprava, doprovodný program. 


- Účtování za služby, cenová strategie a yield management v kongresové turistice. 


- Případová studie Kongres 


 

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím