Selfmanagement a řízení lidských zdrojů
Studijní plán:
Předmět | Selfmanagement a řízení lidských zdrojů (SLZ) |
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | PhDr. Eva Půlkrábková ( pulkrabkova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Cvičení | 2 h |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- Obsah předmětu
- Sebepozorování, sebereflexe
- Tvořivost, kreativní myšlení
- Sociální kompetence
- Sociální interakce
- Sociálně komunikační dovednosti
- Náročné životní situace
- Zvládání emocí
- Problémový klient
- Konstruktivní řešení problémů
- Duševní hygiena
- Psychodiagnostika
- Projektivní techniky
Doporučená literatura
- BEDRNOVÁ, E. Management osobního rozvoje. 1.vyd. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-198-0.
- CAPPONI, V. - NOVÁK, T. Sám sobě psychologem. 2.vyd. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-362-6.
- JAROŠOVÁ, E. Trénink sociálních a manažerských dovedností. 1.vyd. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-048-1.
- KLAPAČ, M. Psychologie v praxi. 2.vyd. Praha: Transal Books, 1994. ISBN 80-900954-1-0.
- KOMÁRKOVÁ, R. Aplikovaná sociální psychologie III. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0180-4.
- NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 1.vyd. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7.
- PŮLKRÁBKOVÁ, E. Selfmanagement a řízení lidských zdrojů. Studijní opora, VŠPJ, 2010.
- WHITMORE, J. Koučování. 2.vyd. Praha: Management Press, 2004. ISBN80-7261-101-1.
Anotace
Cílem předmětu je naučit studenty pozorovat vlastní chování a využívat metody vedoucí k usměrňování chování či k žádoucí změně chování. Ve výuce je kombinován výklad lektora s interaktivními cvičeními formou testů a projektivních technik s následným rozborem osobnosti.
Znalosti: Student rozlišuje tři základní složky sebepojetí a je si vědom jejich provázanosti. Student ví, v čem spočívá prevence náročných životních situací, a v případě, že nastanou, zná adekvátní opatření, která mohou pomoci s jejich zvládáním.
Dovednosti: Student je schopen introspekce. Student umí ovládat své emoce, dokáže rozpoznat, jaké emoce převládají u jeho komunikačního partnera, a následně zvolí vhodný způsob komunikace.
Obecné způsobilosti: Na základě porozumění sobě samému je student schopen rozumět i druhým.
^ nahoru ^