Předmět | Strategické řízení hotelu (SRH) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Cvičení | 2 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 2 kr. | ZA |
Cílem předmětu je seznámit studenty se stanovováním cílů a vize hotelu, vypracováním business plánu a jeho exekuce, prodeje a marketingu, yield managementu, TQM a personální strategie.
Znalosti: Student umí popsat způsob vytvoření hotelové strategie týkající se jak marketingové strategie, tak i finanční a personální.
Dovednosti: Student umí vysvětlit nové trendy v hotelnictví, globalizací hotelových společností, udržení jejich značky a kvality a také změny v chování zákazníků hotelů.
Obecné způsobilosti: Student je schopen hodnotit hotely podle jejich prezentace a strategie. Umí používat SWOT analýzu a analýzu hostů a okolí k vytvoření návrhu hotelové strategie.
Osnova předmětu:
Úvod a návaznost na Management ubytovacích zařízení. Celkový přehled předmětu.
Vytvoření cílů hotelu na základě správné pozice na trhu. SWOT analýza hotelu a marketingové vytvoření pozice produktu a následně vytvoření strategie hotelu.
Obchodní strategie hotelu, segmentace zákazníků a segmentace cen.
Rezervace - definice, popis základních dokumentů - závazné potvrzení rezervace a smlouvy. Rezervační systémy a možnosti internetu.
Marketing hotelu - vytváření značky a jména, image hotelu. PR a reklama.
Udržení produktu na úrovni - TQM v teorii a praxi, jak udržet brand standardy, audity a průběžná kontrola.
Personální strategie hotelu podle kategorie. Výpočet produktivity a priority podle kategorie a kvality poskytovaných služeb a druhu hotelu.
Finanční strategie hotelu.
Strategické cíle vytvořené v business plánu - teoretická část a následně praktické cvičení vytvoření hotelového business plánu.