Strategické řízení hotelu

Studijní plán:

PředmětStrategické řízení hotelu (SRH)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
Garant
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Po úspěšném absolvování základních teoretických znalosti a přehledu v Managementu ubytovacích zařízení studenti budou mít příležitost o nadstavbu v strategickém řízení hotelu. Strategické řízení obsahuje stanovení cílů a vize hotelu, vypracování business plánu a jeho exekuce, prodej a marketing, yield management, TQM a personální strategie.

Doporučená literatura

  • Přednášky a opora k dispozici v Elearning systemu.
    Cathy A. Enz - Hospitality Strategic Management, Concepts and Cases, John Wiley& Sons Inc. ISBN 978-0-470-08359-8, 2010
    Nigel Evans, David Campbell and George Stonehouse - Strategic Management for Travel and Tourism, Elsevier Butterworth Heinemann, Oxford, UK, ISBN 978-0-7506-4854-7, 2003

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty se stanovováním cílů a vize hotelu, vypracováním business plánu a jeho exekuce, prodeje a marketingu, yield managementu, TQM a personální strategie. 


Znalosti: Student umí popsat způsob vytvoření hotelové strategie týkající se jak marketingové strategie, tak i finanční a personální. 


Dovednosti: Student umí vysvětlit nové trendy v hotelnictví, globalizací hotelových společností, udržení jejich značky a kvality a také změny v chování zákazníků hotelů. 


Obecné způsobilosti: Student je schopen hodnotit hotely podle jejich prezentace a strategie. Umí používat SWOT analýzu a analýzu hostů a okolí k vytvoření návrhu hotelové strategie. 



Osnova předmětu: 


 Úvod a návaznost na Management ubytovacích zařízení. Celkový přehled předmětu. 


 Vytvoření cílů hotelu na základě správné pozice na trhu. SWOT analýza hotelu a marketingové vytvoření pozice produktu a následně vytvoření strategie hotelu. 


 Obchodní strategie hotelu, segmentace zákazníků a segmentace cen. 


 Rezervace - definice, popis základních dokumentů - závazné potvrzení rezervace a smlouvy. Rezervační systémy a možnosti internetu. 


 Marketing hotelu - vytváření značky a jména, image hotelu. PR a reklama. 


 Udržení produktu na úrovni - TQM v teorii a praxi, jak udržet brand standardy, audity a průběžná kontrola. 


 Personální strategie hotelu podle kategorie. Výpočet produktivity a priority podle kategorie a kvality poskytovaných služeb a druhu hotelu. 


 Finanční strategie hotelu. 


 Strategické cíle vytvořené v business plánu - teoretická část a následně praktické cvičení vytvoření hotelového business plánu. 


 

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím