Etiketa pro manažery
Studijní plán:
Předmět | Etiketa pro manažery (EPM) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. et Ing. Lucie Sára Závodná, Ph.D. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Cvičení | 4 h |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- Základní pravidla a principy chování ve společnosti
- Představování
- Komunikace
- Oblékání muže, oblékání ženy
- Zasedací pořádek
- Společenské akce
- Svatba, promoce, rauty, bankety, brunche
- Etiketa v jiných zemích
Doporučená literatura
- ŠPAČEK, Ladislav. Nová velká kniha etikety. Mladá fronta, 2008.
- PERNAL, E.: Taktně, profesionálně, elegantně: pravidla jednání a vystupování v obchodním a společenském styku. Ekopress, Praha 2001.
- WOLFF, Inge. Etiketa v zaměstnání: udělejte dobrý dojem!;[od korespondence až po firemní akce; časté omyly-rozpoznejte je a vyvarujte se jich; extra: otestujte si své společenské chování]. Grada Publishing as, 2007.
- SMEJKAL, Vladimír; BACHRACHOVÁ, Hana. Velký lexikon společenského chování. Grada, 2007.
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty se všemi formami společenského styku, se správným řešením společenských situací a s pravidly chování v různých situacích, do kterých se manažer dostává v rámci pracovních setkání, obchodních jednání, prezentací i společenských akcí.
Po úspěšném absolvování budou studenti umět:
- popsat zásady chování ve společnosti;
- vyjmenovat základní principy etikety;
- vysvětlit, proč je doporučován daný typ chování;
- vysvětlit odlišnosti v chování v jednotlivých zemích světa;
- ovládat principy představování
- aplikovat pravidla chování na konkrétní situaci;
- naplánovat společenskou akci;
- naplánovat firemní akci;
- sestavit pozvánku;
- posoudit vhodnost chování při dané situaci.
^ nahoru ^