Úvod do metodologie výzkumu

Studijní plán:

PředmětÚvod do metodologie výzkumu (UMV)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantIng. Ivica Linderová, PhD.
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení1 h
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Základní pojmy (věda, výzkum, průzkum, metodologie, metodika)
  • Etapy vědecké a výzkumné práce, volba výzkumného tématu
  • Stanovení cíle výzkumu
  • Stanovení výzkumných otázek a hypotéz
  • Informační zdroje a zpracování rešerší
  • Etika vědecké a výzkumné práce
  • Metody a techniky sběru dat (kvantitativní výzkum)
  • Metody a techniky sběru dat (kvalitativní výzkum)

Doporučená literatura

  • LINDEROVÁ, I. – SCHOLZ, P. – MUNDUCH, M. 2016. Úvod do metodiky výzkumu. Jihlava : Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2016, s. 62. ISBN 978-80-88064-23-7.
  • b. a. Citační norma APA. [online]. Brno : Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, Ústav pedagogických věd. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha : Karolinum, 2011. 290 s. ISBN 978-80-246-1966-8.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
  • KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : GradaPublishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
  • PUNCH, Keith F. Základy kvantitativního šetření. 1. vydání. Praha : Portál, 2008, 152 s. ISBN 978-80-7367-381-9.
  • REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. 1. vydání. Praha : GradaPublishing, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-3006-6.

Anotace

Cílem kurzu je vybavit studenty základními znalostmi a dovednostmi z výzkumu v cestovním ruchu, osvojit si zákonitosti vědeckého výzkumu, pochopit problematiku primárního a sekundárního výzkumu, umět zpracovat rešerše a stanovit postup řešení výzkumného problému.


Cvičení jsou zaměřena na objasnění problematiky výzkumné a vědecké práce v cestovním ruchu a praktické procvičování výzkumných úloh.


Znalosti: Student umí popsat rozdíl mezi metodikou výzkumu a metodologií, umí charakterizovat základní typy výzkumů, zná metody a techniky sběru dat, dokáže je popsat a charakterizovat, orientuje se v problematice tvorby výzkumného souboru.


Dovednosti: Student umí stanovit cíl výzkumu, výzkumné otázky a hypotézy, dovede sestavit výzkumný soubor, zpracovat design výzkumu včetně výběru vhodných metod a technik sběru dat a je schopen interpretovat dosažené výsledky.


Obecné způsobilosti: Student se orientuje v problematice vědeckého výzkumu v cestovním ruchu, ovládá citační etiku a umí navrhnout adekvátní postup pro řešení výzkumného problému

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím