Základy managementu

Studijní plán:

PředmětZáklady managementu (ZMAN)
GarantujeKatedra sociální práce (KSP)
GarantIng. Zuzana Pěchotová
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prerekvizity předmětu
Prezenční studium
Přednáška2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • OBSAH PŘEDMĚTU
  • Úvod do problematiky.
  • Poslání, cíle a vize organizace.
  • Struktura a ekonomika organizace.
  • Manažer v organizaci.
  • Funkce managementu.
  • Etika managementu.
  • Strategické plánování.
  • Řízení lidských zdrojů.
  • Komunikace.
  • Motivace.
  • Marketing služeb.
  • Specifika managementu sociálních služeb.
  • Ziskový a neziskový sektor z pohledu managementu.
  • Standardy kvality zdravotní a sociální péče.
  • Evaluace poskytovaných služeb.

Doporučená literatura

  • Povinná
  • PLAMÍNEK, J. Vedení týmů, lidí a firem. 4. vyd. Praha: grada, 2011. ISBN 978-80-247-3664-8.
  • HORECKÝ, J. Marketing sociálních služeb. Tábor, Asociace poskytovatelů sociálních služeb, 2008.
  • MOLEK, J. Řízení organizací sociálních služeb. Praha, VÚPSV, v.v.i., 2011. ISBN 978-80-7416-083-7
  • PLEVOVÁ, I. a kol. Management v ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 78-80-247-3871-0.

  • Doporučená
  • BĚLOHLÁVEK, F. 20 typů lidí – jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. 2. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4118-5.
  • PLAMÍNEK, J. Vedení porad. 1. vyd. Praha: grada, 2012. ISBN 978-80-247-4118-5.

Anotace


Anotace


Obsah předmětu je koncipován s ohledem na potřebu poskytnout studentům základní přehled o managementu a řízení lidských zdrojů v oblasti zdravotně sociálních služeb.



Cíl:


Cílem je poskytnout studentům přehled o fungování managementu v zařízeních poskytujících služby na úrovni zdravotně sociální péče.  Vybavit je základními znalostmi o fungování a kompetencích řídících pracovníků těchto organizací.



Znalosti:


Student má základní znalosti managementu a řízeních lidských zdrojů.  Zná klíčové kompetence řídícího pracovníka.



Dovednosti:


Student je schopen aplikovat univerzální manažerský přístup na rozdílné zaměření organizace z pohledu strategie, struktury, poskytovaných služeb, zdrojů financování.



Obecné   způsobilosti:


Student chápe důležitost managementu v procesu řízení organizace.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím