Mezinárodní marketing

Studijní plán:

PředmětMezinárodní marketing (MEM)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Marie Slabá, Ph.D.
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • 1. Úvod do mezinárodního marketingu
  • 2. Koncepce mezinárodního marketingu
  • 3. Mezinárodní marketingové prostředí
  • 4. Marketingový mix na mezinárodních trzích – produkt na mezinárodních trzích
  • 5. Marketingový mix na mezinárodních trzích – marketingová komunikace na mezinárodních trzích
  • 6. Postavení značky na mezinárodních trzích
  • 7. Marketingový mix na mezinárodních trzích – distribuce na mezinárodních trzích
  • 8. Marketingový mix na mezinárodních trzích – cena na mezinárodních trzích
  • 9. Interkulturní komunikace
  • 10. Formy vstupu na mezinárodní trhy – vývozní operace, kapitálové vstupy na zahraniční trhy
  • 11. Formy vstupu na mezinárodní trhy nenáročné na kapitálové investice
  • 12. Mezinárodní marketingový výzkum
  • 13. Mezinárodní obchod a platby
  • 14. Mezinárodní marketing – vybrané případové studie

Doporučená literatura

  • Povinná literatura:
    Moodle

    MACHKOVÁ, H. (2015). Mezinárodní marketing : strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5366-9


    MACHKOVÁ, H. a kol. (2014). Mezinárodní obchodní operace. 6., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4874-0.
  • Doporučená literatura:
    KOTLER, P. and K. L. KELLER. (2013). Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5
    BERNDT, R, C. F. ALTOBELLI a M.SANDER. (2007) Mezinárodní marketingový management : [globalizace a světové trhy, marketingové plánování a controlling, potenciál a lidské zdroje]. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1641-8.
    ŠTRACH, P. (2009). Mezinárodní management. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2987-9
    ALBAUM, G. and E. DUERR. (2011). International marketing and export management. 7th edition. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN: 978-0-273-74388-0
    CATEORA, P. R., GILLY, M. C. and J. L. GRAHAM (2011). International Marketing. Fifteenth edition. New York: McGraw-Hill/Irwin. ISBN 978-0-07-352994-3

Anotace

Cílem předmětu je rozšíření základních znalostí marketingu v rámci aplikace marketingových znalostí na mezinárodních trzích. Předmět se zaměřuje zejména na praktickou aplikaci jednotlivých klíčových nástrojů marketingu v mezinárodním prostředí. Předchozí absolvování předmětu Marketing je  proto pro studenty výhodou, jelikož se navazuje na znalosti získané v tomto předmětu. Předmět je vyučován projektovou formou, která klade důraz na schopnost studentů získávat a zpracovávat data pro seminární projekt.


 


Znalosti: Student rozumí odlišnostem marketingu na mezinárodních trzích a chápe kulturní, ekonomické, politické a další odlišnosti zahraničních trhů při přípravě marketingových strategií.


 


Dovednosti: Student umí analyzovat mezinárodní marketingové prostředí a aplikovat prvky marketingového a komunikačního mixu na vybrané internacionální trhy. Student je schopen adaptovat marketingový i komunikační mix a jejich jednotlivé nástroje pro potřeby mezinárodních trhů. Student dokáže segmentovat mezinárodní trh a aplikovat vhodná segmentační kritéria. Student dokáže sestavit marketingový výzkum pro mezinárodní trhy. Student je schopen vybrat vhodnou formu vstupu na zahraniční trh.


 



Organizace seminářů



 


Předmět je vyučován projektovým způsobem. Výuka je rozdělena do 3 částí:


1. klasické semináře s výkladem mezinárodního marketingu


2. dále následuje období bez výuky, kdy mají studenti prostor na získání podkladů a zpracování seminárních projektů a konzultaci s vyučujícím (tedy bez přímé výuky)


3. prezentace seminárních projektů


 


 


Obecné způsobilosti: Student je schopen týmové i samostatné práce. Student je schopen koordinovat své činnosti s ostatními členy v týmu, nést odpovědnost za výsledek, srozumitelně a přesvědčivě utvářet a interpretovat svůj názor, prezentovat výsledky své práce.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím