Předmět | Mezinárodní marketing (MEM) |
---|---|
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. Marie Slabá, Ph.D. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Dotace | Předmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací. |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 2 kr. | ZA |
Cílem předmětu je rozšíření základních znalostí marketingu v rámci aplikace marketingových znalostí na mezinárodních trzích. Předmět se zaměřuje zejména na praktickou aplikaci jednotlivých klíčových nástrojů marketingu v mezinárodním prostředí. Předchozí absolvování předmětu Marketing je proto pro studenty výhodou, jelikož se navazuje na znalosti získané v tomto předmětu. Předmět je vyučován projektovou formou, která klade důraz na schopnost studentů získávat a zpracovávat data pro seminární projekt.
Znalosti: Student rozumí odlišnostem marketingu na mezinárodních trzích a chápe kulturní, ekonomické, politické a další odlišnosti zahraničních trhů při přípravě marketingových strategií.
Dovednosti: Student umí analyzovat mezinárodní marketingové prostředí a aplikovat prvky marketingového a komunikačního mixu na vybrané internacionální trhy. Student je schopen adaptovat marketingový i komunikační mix a jejich jednotlivé nástroje pro potřeby mezinárodních trhů. Student dokáže segmentovat mezinárodní trh a aplikovat vhodná segmentační kritéria. Student dokáže sestavit marketingový výzkum pro mezinárodní trhy. Student je schopen vybrat vhodnou formu vstupu na zahraniční trh.
Organizace seminářů
Předmět je vyučován projektovým způsobem. Výuka je rozdělena do 3 částí:
1. klasické semináře s výkladem mezinárodního marketingu
2. dále následuje období bez výuky, kdy mají studenti prostor na získání podkladů a zpracování seminárních projektů a konzultaci s vyučujícím (tedy bez přímé výuky)
3. prezentace seminárních projektů
Obecné způsobilosti: Student je schopen týmové i samostatné práce. Student je schopen koordinovat své činnosti s ostatními členy v týmu, nést odpovědnost za výsledek, srozumitelně a přesvědčivě utvářet a interpretovat svůj názor, prezentovat výsledky své práce.