Základy podnikání
Studijní plán:
Předmět | Základy podnikání (ZP) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Mgr. Andrea Ondráčková |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Dotace | Předmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací. |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- Úvod – podnikání a podnikatelský plán
- Základy podniání
- Podnikatelský plán
- Právo a právní formy podnikání
- Podpora v podnikání
- Analýza trhu
- Analýza konkurence
- SWOT analýza
- Finance a vlastní zdroje
- Marketing a marketingový plán
- Založení podniku
- Prezentace vlastního podnikatelského záměru
Doporučená literatura
- Srpová. J, Řehoř V. a kol: Základy podnikání, 1. vyd. Praha: Grada Publishing,dotisk 2011, ISBN 978-80-247-3339-5
- VEBER, J. Podnikání malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 304 s. ISBN 80-247-1069-2.
- Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
- Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů
- Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti podnikání, založení podniku, volby druhu podnikání a rozdíly na území České republiky, aby studenti byli schopni vytvořit podnikatelský záměr pro OSVČ nebo malý podnik. Studenti budou provedeni krok po kroku tvorbou podnikatelského záměru až k vyřízení všech požadovaných náležitostí pro úspěšné založení podniku či samostatné podnikání.
^ nahoru ^