Předmět | Gastronomie a stolničení (GAS) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | Ing. Ivica Linderová, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Dotace | Předmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací. |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 2 kr. | ZA |
Cílem kurzu je vybavit studenty základními znalostmi a dovednostmi z oblasti managementu pohostinských zařízení, osvojit si specifika managementu v různých typech pohostinských zařízení, pochopit problematiku plánovaní personálu, zásob a tvorby nabídky v pohostinském zařízení, umět vytvořit jídelní lístek, nápojový lístek a slavnostní menu a kalkulovat jeho prodejní cenu, umět vytvořit plán zaměstnanců a plán gastronomické akce. Cvičení jsou zaměřeny na výklad a procvičování činností spojených s provozem pohostinského zařízení na konkrétních příkladech.
Znalosti: Student umí popsat historický vývoj gastronomie, umí charakterizovat základní trendy na trhu pohostinských služeb, dovede vyjmenovat pracovní pozice v pohostinských zařízení a popsat jejich pracovní náplň, dovede popsat různé systémy a způsoby obsluhy, umí vyjmenovat gastronomická pravidla, použít je v praxi a zdůvodnit jejich význam pro praxi, zná hygienické zásady při provozu pohostinského zařízení a legislativní dokumenty, které se jich týkají. Dovede plánovat zaměstnance podle druhu, kapacity a zaměření pohostinského zařízení, dovede zorganizovat banketovou akci, ovládá základy kalkulací produktů v pohostinském zařízení.
Dovednosti: Student umí vytvořit jídelní a nápojový lístek, umí vytvořit a kalkulovat slavností menu, dovede naplánovat gastronomickou akcii, plánovat lidské zdroje a optimální stav zásob. Prakticky ovládá základy jednoduchého servisu jídel a nápojů.
Obecné způsobilosti: Student se orientuje v problematice managementu pohostinských zařízení, průběžně sleduje a vyhodnocuje situaci na trhu pohostinských služeb. Umí analyzovat situaci na trhu pohostinských služeb a vytvořit adekvátní nabídku pro cílovou skupinu zákazníků.