Destinační management
Studijní plán:
Předmět | Destinační management (DM) |
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Dotace | Předmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací. |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- 1. Vymezení destinace cestovního ruchu
2. Historie vzniku destinačního marketingu a managementu
3. Organizace a řízení destinace, význam partnerství pro řízení destinace CR
4. Marketingové řízení destinace cestovního ruchu
5. Produkt destinace cestovního ruchu
6. Strategický a taktický marketing destinace
7. Satelitní účet cestovního ruchu, sběr dat v destinaci
8. Komunikační strategie destinace cestovního ruchu
9. Nové směry a trendy v destinačním marketingu
10. Trvale udržitelný rozvoj cestovního ruchu
- Destinační marketing a management České republice. Destinační marketing a management v jednotlivých krajích České republiky. Příklady destinačního managementu v zahraničí. Marketingové studie rozvoje cestovního ruchu. Konkrétní příklady marketingových studií ve městech, regionech a krajích.
Doporučená literatura
- 1. PALÁTOVÁ, M: Místní, národní a mezinárodní marketing destinace, Euroconsultants, Praha 2007.
2. VANÍČEK, J.: Destinační management a marketing, VŠPJ, Jihlava 2007.
3. PALATKOVA, M: Prolínání destinací a destinační partnerství, Hospodářská komora hl.m.Prahy, 2007
4. KRATOCHVIL, P, PAŽOUT, R.: Marketingová komunikace pro destinaci, MMC, Třebíč 2006.
5. JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing měst a obcí, Praha: Grada Publishing, 1999
6. VANÍČEK, J.: Cestovní ruch a marketingový výzkum. C.O.T. business, Leden 2004, Příloha s.I-VIII, 2004
7. VANÍČEK, J.: Marketing turistické destinace – teorie a praxe. Marketing a komunikace 3/04, s. 27, ISSN 1211-5622, 2004
Anotace
Předmět navazuje na základní kurz marketingu a marketingu cestovního ruchu (nebo Marketingu podniků služeb a cestovního ruchu). Měl by se nazývat marketing a management destinace. Vzhledem k tomu, že v oblasti cestovního ruchu pracuje řada malých firem a podnikatelských subjektů a navíc do oblasti řízení a rozvoje cestovního ruchu v destinaci (regionu) zasahuje i veřejná správa a samospráva, je nezbytná spolupráce všech těchto subjektů. Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými formami marketingu a managementu destinace tak, jak se historicky vytvořily a jak se postupně utváří i v České republice.
^ nahoru ^