Destinační management

Studijní plán:

PředmětDestinační management (DM)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
Garant
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • 1. Vymezení destinace cestovního ruchu
    2. Historie vzniku destinačního marketingu a managementu
    3. Organizace a řízení destinace, význam partnerství pro řízení destinace CR
    4. Marketingové řízení destinace cestovního ruchu
    5. Produkt destinace cestovního ruchu
    6. Strategický a taktický marketing destinace
    7. Satelitní účet cestovního ruchu, sběr dat v destinaci
    8. Komunikační strategie destinace cestovního ruchu
    9. Nové směry a trendy v destinačním marketingu
    10. Trvale udržitelný rozvoj cestovního ruchu
  • Destinační marketing a management České republice. Destinační marketing a management v jednotlivých krajích České republiky. Příklady destinačního managementu v zahraničí. Marketingové studie rozvoje cestovního ruchu. Konkrétní příklady marketingových studií ve městech, regionech a krajích.

Doporučená literatura

  • 1. PALÁTOVÁ, M: Místní, národní a mezinárodní marketing destinace, Euroconsultants, Praha 2007.
    2. VANÍČEK, J.: Destinační management a marketing, VŠPJ, Jihlava 2007.
    3. PALATKOVA, M: Prolínání destinací a destinační partnerství, Hospodářská komora hl.m.Prahy, 2007
    4. KRATOCHVIL, P, PAŽOUT, R.: Marketingová komunikace pro destinaci, MMC, Třebíč 2006.
    5. JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing měst a obcí, Praha: Grada Publishing, 1999
    6. VANÍČEK, J.: Cestovní ruch a marketingový výzkum. C.O.T. business, Leden 2004, Příloha s.I-VIII, 2004
    7. VANÍČEK, J.: Marketing turistické destinace – teorie a praxe. Marketing a komunikace 3/04, s. 27, ISSN 1211-5622, 2004

Anotace

Předmět navazuje na základní kurz marketingu a marketingu cestovního ruchu (nebo Marketingu podniků služeb a cestovního ruchu). Měl by se nazývat marketing a management destinace. Vzhledem k tomu, že v oblasti cestovního ruchu pracuje řada malých firem a podnikatelských subjektů a navíc do oblasti řízení a rozvoje cestovního ruchu v destinaci (regionu) zasahuje i veřejná správa a samospráva, je nezbytná spolupráce všech těchto subjektů. Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými formami marketingu a managementu destinace tak, jak se historicky vytvořily a jak se postupně utváří i v České republice.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím