Etika

Studijní plán:

PředmětEtika (ETI)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Věra Nečadová ( necadova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Týden Obsah
  • 1 Morálka a její význam, etika, nauka o morálce
  • 2 Hlavní etická učení, základní kategorie a pojmy etiky
  • 3 Etika v podnikání a řídící práci
  • 4 Vznik podnikatelské etiky a její obsah
  • 5 Úloha podnikatelů a řídících pracovníků a jejich vliv na okolí
  • 6 Podnikatelské prostředí
  • 7 Management a podnikatelské prostředí
  • 8 Etika v managementu, ¨společenská odpovědnost firmy, korupce, lobbing
  • 9 Vztah etiky a ekonomie
  • 10 Hospodářská etika jako aplikovaná etika
  • 11 Podniková kultura – mravní kultura podnikatele
  • 12 Etický kodex firmy
  • 13 Etické principy jednání se zainteresovanými skupinami
  • 14 Etika a mezinárodní podnikání

Doporučená literatura

  • Studijní literatura primární
  • KÁRNÍKOVÁ, J. Etika v podnikání a řídící práci, VŠE Praha, 1997, ISBN 80-7079-524-7
  • DYTRT, Z. a kol.: Etika v podnikatelském prostředí, Grada, Publishing, 2006, ISBN 80-247-1589-,
  • ČANÍK, P., ŘEZBOVÁ, L. Tomas van ZAVREL, Metody a nástroje podnikatelské etiky, Oeconomica Praha, 2006, ISBN 80-245-11433
  • Studijní literatura secundární:
  • FORET, M., ŠAŠINKA O., PROCHÁZKA, P.: Evropské marketingové prostředí , Computer Press,
    Praha 1999
  • FOTR, J., DĚDINA, J., HRUZOVÁ, H.: Managerské rozhodování, Praha, Ekopress, 2000
  • CHRYSSIDES, G. KALER, J.: Essential of Business Ethics, London, McGraw –Hill Book Copany, 2003
  • JEŘÁBKOVÁ, V., HARTL, J.: Společenské odpovědnost firem, Praha, AISIS, 2003, ISBN 80- 456- 4258-8
  • ŠRONĚK,I.: Etiketa a etika v podnikání, Praha, Management Press, 1995, ISBN 80-564-1456-6
  • DUŠKOVÁ, I., DŽBÁNKOVÁ, Z.: Etická dimenze institucionálních změn, Oeconomica Praha,
    2005, IS 80-245-0961 - X
  • NEČADOVÁ, V.: Etika v podnikání, Studijní opora, Jihlava:Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2014, 271 str. ISBN 978-80-88064-04-6

Anotace

Cíl a obsah předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou etiky a etického jednání v oblasti podnikání a podnikatelských aktivit. Dalším cílem je studenty uvést do problematiky podnikatelského prostředí a s tím související odpovědnost za podnikatelské prostředí, etiku tohoto prostředí apod. Studenti se seznámí i s etikou v řídící práci, jakož i s celkovým vztahem mezi etikou a ekonomií, poznají základy hospodářské etiky a její aplikaci, seznámí se s etickými aspekty rozhodování a etikou dialogu. Způsob ukončení Předmět Etika v podnikání je ukončen zápočtem, když k jeho získání je třeba vypracovat seminární práci na vybrané, případně doporučené téma, které se vztahuje k danému předmětu, podílet se na referátech z dané oblasti, prezentovat alespoň jeden referát před skupinou, absolvovat půlsemestrální test a závěrečný test.. Je také přihlíženo k účasti na hodinách cvičení a k projevené aktivitě a spolupráci s vyučujícím

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím