Etika
Studijní plán:
Předmět | Etika (ETI) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. Věra Nečadová ( necadova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Tutoriál / přednáška | 2 h |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- Týden Obsah
- 1 Morálka a její význam, etika, nauka o morálce
- 2 Hlavní etická učení, základní kategorie a pojmy etiky
- 3 Etika v podnikání a řídící práci
- 4 Vznik podnikatelské etiky a její obsah
- 5 Úloha podnikatelů a řídících pracovníků a jejich vliv na okolí
- 6 Podnikatelské prostředí
- 7 Management a podnikatelské prostředí
- 8 Etika v managementu, ¨společenská odpovědnost firmy, korupce, lobbing
- 9 Vztah etiky a ekonomie
- 10 Hospodářská etika jako aplikovaná etika
- 11 Podniková kultura – mravní kultura podnikatele
- 12 Etický kodex firmy
- 13 Etické principy jednání se zainteresovanými skupinami
- 14 Etika a mezinárodní podnikání
Doporučená literatura
- Studijní literatura primární
- KÁRNÍKOVÁ, J. Etika v podnikání a řídící práci, VŠE Praha, 1997, ISBN 80-7079-524-7
- DYTRT, Z. a kol.: Etika v podnikatelském prostředí, Grada, Publishing, 2006, ISBN 80-247-1589-,
- ČANÍK, P., ŘEZBOVÁ, L. Tomas van ZAVREL, Metody a nástroje podnikatelské etiky, Oeconomica Praha, 2006, ISBN 80-245-11433
- Studijní literatura secundární:
- FORET, M., ŠAŠINKA O., PROCHÁZKA, P.: Evropské marketingové prostředí , Computer Press,
Praha 1999
- FOTR, J., DĚDINA, J., HRUZOVÁ, H.: Managerské rozhodování, Praha, Ekopress, 2000
- CHRYSSIDES, G. KALER, J.: Essential of Business Ethics, London, McGraw –Hill Book Copany, 2003
- JEŘÁBKOVÁ, V., HARTL, J.: Společenské odpovědnost firem, Praha, AISIS, 2003, ISBN 80- 456- 4258-8
- ŠRONĚK,I.: Etiketa a etika v podnikání, Praha, Management Press, 1995, ISBN 80-564-1456-6
- DUŠKOVÁ, I., DŽBÁNKOVÁ, Z.: Etická dimenze institucionálních změn, Oeconomica Praha,
2005, IS 80-245-0961 - X
- NEČADOVÁ, V.: Etika v podnikání, Studijní opora, Jihlava:Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2014, 271 str. ISBN 978-80-88064-04-6
Anotace
Cíl a obsah předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou etiky a etického jednání v oblasti podnikání a podnikatelských aktivit. Dalším cílem je studenty uvést do problematiky podnikatelského prostředí a s tím související odpovědnost za podnikatelské prostředí, etiku tohoto prostředí apod. Studenti se seznámí i s etikou v řídící práci, jakož i s celkovým vztahem mezi etikou a ekonomií, poznají základy hospodářské etiky a její aplikaci, seznámí se s etickými aspekty rozhodování a etikou dialogu. Způsob ukončení Předmět Etika v podnikání je ukončen zápočtem, když k jeho získání je třeba vypracovat seminární práci na vybrané, případně doporučené téma, které se vztahuje k danému předmětu, podílet se na referátech z dané oblasti, prezentovat alespoň jeden referát před skupinou, absolvovat půlsemestrální test a závěrečný test.. Je také přihlíženo k účasti na hodinách cvičení a k projevené aktivitě a spolupráci s vyučujícím
^ nahoru ^