Podnikatelská komunikace v tržním hospodářství
Studijní plán:
Předmět | Podnikatelská komunikace v tržním hospodářství (PKvTH) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. Věra Nečadová ( necadova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Dotace | Předmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací. |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- Tématický plán pro přednášky:
- 1 Teorie komunikace a její význam pro podnikatelskou činnost
- 2 Druhy komunikace, zvláštní formy komunikace, zásady podnikatelské korespondence
- 3 Vedení, řízení rozhodování a komunikace, komunikace v konfliktních situacích
- 4 Organizační moc, politika a konflikt, posílení moci, bezmocnost
- 5 Kultura firmy a její změny
- 6 Organizační chování a národní kultura
- 7 Důsledky kulturních rozdílů a podobností
- 8 Distanční komunikace, jednání a vyjednávání
- 9 Komunikace a rozhovor a jeho správný směr
- 10 Etiketa v podnikání a její význam
- 11 Národní mentalita, jak komunikovat a jednat se světem
- 12 Význam etiky v podnikání
- 13 Přístupy praxe k etice podnikání a ukázky etických kodexů u nás a v zahraničí
- 14 Desatero správné podnikatelské komunikace a cesta k úspěchu
- Tématický plán pro cvičení
- 1 Komunikace v její význam, nelze nekomunikovat
- 2 Jak správně má vypadat podnikatelská korespondence, zásady korespondence podnikatelů
- 3 Jak vést komunikaci v různých situacích
- 4 Moc, konflikt, politika, bezmocnost
- 5 Základy firemní kultury, korupce, lobbing
- 6 Lidský faktor, jednání, motivace, kulturní rozdíly
- 7 Některé zvláštnosti v kulturních rozdílech – konkrétní údaje a konkrétní situace
- 8 Druhy jednání a způsoby vyjednávání, distanční komunikace
- 9 Umění vést a řídit rozhovor, správný směr komunikace
- 10 Význam znalosti etikety pro podnikatele a podnikatelskou sféru
- 11 Rozdílnost v jednání – národní mentalita, komunikace se světem
- 12 Nevyhnutelnost etiky v podnikatelské oblasti
- 13 Přístup praxe k etice podnikání, etické kodexy
- 14 Zásady komunikace, kterými by se měl podnikatel řídit
Doporučená literatura
- Studijní literatura primární
- ŠTĚPANÍK, J.: Umění jednat s lidmi 2 – Komunikace, Praha Grada Publishing, 2005, ISBN 80-247-0844-2
- PLAŇAVA, I.: Průvodce mezilidskou komunikací, Praha, Grada Publishing, 2005, ISBN 80-421-
0562-4
- URY, W.: Jak překonat nesouhlas, Praha, Management Press, 1999, ISBN 80-412-5612-1
- BROOKS I.: Firemní kultura jedinci skupiny, organizace a jejich chování , Brno, Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-763-9
- VANĚK, J.: Základy sociální a ekonomické etiky, Praha, VŠE, 1997, ISBN 80-7970-344-9
- ŠRONĚK, I.: Etiketa a etika v podnikání, Praha, Management Press, 1995, ISBN 80-85603-2
- ROUDNÝ, R., ZILVAR, J.: Korupce- boj proti korupci, lobbing, Univerzita Pardubice, 200l
- Studijní literatura secundární:
- GIBBS, P.: Obchod v Evropském společenství, Praha, Grada, 1993, ISBN 80-2564-412-2
- GUTH, J.: Obchodník – gentleman, Praha, 2003, Hejda a Tuček, ISBN 80-124-5624-1
- GEIST, B.: Sociologický slovník, Victoria Publishing 1992, ISBN 80-5641-421-3
- McLAGANOVA, P., KREMBS, P.: Komunikace na úrovni, Managment Press 1998, Praha,
ISBN 80-521-1245-3
- DUNCKELOVÁ, J.: Podnikatelská etiketa, Svoboda Praha, 1997, 25-004-97
Anotace
Cíl a obsah předmětu
Seznámit studenty se základními zásadami podnikatelské komunikace v tržním hospodářství a to nejen v České republice, ale i v rámci zemí EU, případně v některých dalších zemích kde jsou naše podnikatelské aktivity a kde je komunikace a společenský protokol značně
odlišný od našich zvyklostí, např. Čína, Japonsko apod.
Obsahem tohoto předmětu jsou úroveň a také základní zásady podnikatelské korespondence, organizační moc, politika a konflikt, etiketa a etika v podnikání, problematika umění jednat s lidmi, problematika sebeovládání a motivace, morální kodexy a jejich význam pro podnikatele a danou podnikatelskou sféru apod.
Způsob ukončení
Předmět Podnikatelská komunikace v tržním hospodářství je zakončen zápočtem, když k jeho získání je třeba vypracovat seminární práci na vybrané, případně doporučené téma, které se vztahuje k danému předmětu, podílet se na referátech z dané oblasti, prezentovat
alespoň jeden referát před skupinou , absolvovat půlsemestrální test a závěrečný test.
Je také přihlíženo k účasti na hodinách přednášek a cvičení, když zde je také brán zřetel
na aktivitu a spolupráci studenta s vyučujícím.
^ nahoru ^