Podnikatelská komunikace v tržním hospodářství

Studijní plán:

PředmětPodnikatelská komunikace v tržním hospodářství (PKvTH)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Věra Nečadová ( necadova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Tématický plán pro přednášky:
  • 1 Teorie komunikace a její význam pro podnikatelskou činnost
  • 2 Druhy komunikace, zvláštní formy komunikace, zásady podnikatelské korespondence
  • 3 Vedení, řízení rozhodování a komunikace, komunikace v konfliktních situacích
  • 4 Organizační moc, politika a konflikt, posílení moci, bezmocnost
  • 5 Kultura firmy a její změny
  • 6 Organizační chování a národní kultura
  • 7 Důsledky kulturních rozdílů a podobností
  • 8 Distanční komunikace, jednání a vyjednávání
  • 9 Komunikace a rozhovor a jeho správný směr
  • 10 Etiketa v podnikání a její význam
  • 11 Národní mentalita, jak komunikovat a jednat se světem
  • 12 Význam etiky v podnikání
  • 13 Přístupy praxe k etice podnikání a ukázky etických kodexů u nás a v zahraničí
  • 14 Desatero správné podnikatelské komunikace a cesta k úspěchu
  • Tématický plán pro cvičení
  • 1 Komunikace v její význam, nelze nekomunikovat
  • 2 Jak správně má vypadat podnikatelská korespondence, zásady korespondence podnikatelů
  • 3 Jak vést komunikaci v různých situacích
  • 4 Moc, konflikt, politika, bezmocnost
  • 5 Základy firemní kultury, korupce, lobbing
  • 6 Lidský faktor, jednání, motivace, kulturní rozdíly
  • 7 Některé zvláštnosti v kulturních rozdílech – konkrétní údaje a konkrétní situace
  • 8 Druhy jednání a způsoby vyjednávání, distanční komunikace
  • 9 Umění vést a řídit rozhovor, správný směr komunikace
  • 10 Význam znalosti etikety pro podnikatele a podnikatelskou sféru
  • 11 Rozdílnost v jednání – národní mentalita, komunikace se světem
  • 12 Nevyhnutelnost etiky v podnikatelské oblasti
  • 13 Přístup praxe k etice podnikání, etické kodexy
  • 14 Zásady komunikace, kterými by se měl podnikatel řídit

Doporučená literatura

  • Studijní literatura primární
  • ŠTĚPANÍK, J.: Umění jednat s lidmi 2 – Komunikace, Praha Grada Publishing, 2005, ISBN 80-247-0844-2
  • PLAŇAVA, I.: Průvodce mezilidskou komunikací, Praha, Grada Publishing, 2005, ISBN 80-421-
    0562-4
  • URY, W.: Jak překonat nesouhlas, Praha, Management Press, 1999, ISBN 80-412-5612-1
  • BROOKS I.: Firemní kultura jedinci skupiny, organizace a jejich chování , Brno, Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-763-9
  • VANĚK, J.: Základy sociální a ekonomické etiky, Praha, VŠE, 1997, ISBN 80-7970-344-9
  • ŠRONĚK, I.: Etiketa a etika v podnikání, Praha, Management Press, 1995, ISBN 80-85603-2
  • ROUDNÝ, R., ZILVAR, J.: Korupce- boj proti korupci, lobbing, Univerzita Pardubice, 200l
  • Studijní literatura secundární:
  • GIBBS, P.: Obchod v Evropském společenství, Praha, Grada, 1993, ISBN 80-2564-412-2
  • GUTH, J.: Obchodník – gentleman, Praha, 2003, Hejda a Tuček, ISBN 80-124-5624-1
  • GEIST, B.: Sociologický slovník, Victoria Publishing 1992, ISBN 80-5641-421-3
  • McLAGANOVA, P., KREMBS, P.: Komunikace na úrovni, Managment Press 1998, Praha,
    ISBN 80-521-1245-3
  • DUNCKELOVÁ, J.: Podnikatelská etiketa, Svoboda Praha, 1997, 25-004-97

Anotace

Cíl a obsah předmětu
Seznámit studenty se základními zásadami podnikatelské komunikace v tržním hospodářství a to nejen v České republice, ale i v rámci zemí EU, případně v některých dalších zemích kde jsou naše podnikatelské aktivity a kde je komunikace a společenský protokol značně
odlišný od našich zvyklostí, např. Čína, Japonsko apod.
Obsahem tohoto předmětu jsou úroveň a také základní zásady podnikatelské korespondence, organizační moc, politika a konflikt, etiketa a etika v podnikání, problematika umění jednat s lidmi, problematika sebeovládání a motivace, morální kodexy a jejich význam pro podnikatele a danou podnikatelskou sféru apod.


Způsob ukončení
Předmět Podnikatelská komunikace v tržním hospodářství je zakončen zápočtem, když k jeho získání je třeba vypracovat seminární práci na vybrané, případně doporučené téma, které se vztahuje k danému předmětu, podílet se na referátech z dané oblasti, prezentovat
alespoň jeden referát před skupinou , absolvovat půlsemestrální test a závěrečný test.
Je také přihlíženo k účasti na hodinách přednášek a cvičení, když zde je také brán zřetel
na aktivitu a spolupráci studenta s vyučujícím.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím