Mediální komunikace
Studijní plán:
Předmět | Mediální komunikace (MED-1) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. Martina Chalupová, Ph.D. ( chalupova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Dotace | Předmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací. |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- 1. Úvod do mediálního světa, především tištěných médií, co je to zpravodajství (Petr Klukan, šéfredaktor Jihlavských listů)
2. Druhy článků v žurnalistice, rozhovor (PK)
3. Reportáž (PK)
4. Etika, etický kodex novináře, etické problémy (PK)
5. Tisková zpráva, PR zpráva, praktické příklady (PK)
6. Návštěva v redakci JL, příprava stránky (PK)
7. Představení Českého rozhlasu, jak funguje, jaké je jeho poslání (Petr Hladík, šéfredaktor Českého rozhlasu Region)
8. Formáty pořadů a příspěvků v rozhlasovém vysílání + nové trendy (praktické ukázky reportáží, zpráv, dokumentů atd.) (PH)
9. Představení jednotlivých profesí v rozhlase (PH)
10. Příprava příspěvků, porovnání rozdílů mezi rozhlasovou a novinovou zprávou, seznámení se stříhacím programem Soundforge (PH)
11. Natáčení ve studiu Českého rozhlasu Region (PH)
12. Střih příspěvků + zhodnocení (PH)
13. On-line žurnalistika
14. Televizní žurnalistika
Doporučená literatura
- BURTON,G., JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Brno: Barristel a Principal, 2001.
HVÍŽĎALA, K. Moc a nemoc médií. Praha: Dokořán, 2003.
MCNAIR, B. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál, 2004.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999.
SCHELLMANN, B. A KOL. Média : základní pojmy, návrhy, výroba. Praha: Europa Sobotáles, 2004.
BARTOŠEK, J. Žurnalistika. Úvod do studia. Olomouc: FF UP, 1997.
DEFLEUR, M. L., BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, S. S. Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum, 1996.
KUNCZIK, M. Základy masové komunikace. Praha: Karolinum, 1995.
OSVALDOVÁ, B. A KOL. Encyklopedie praktické žurnalistiky.. Praha: Libri, 1999.
ČECHOVÁ, M. Stylistika současné češtiny. Praha: ISV, 1997.
Anotace
Předmět má studentům objasnit základy fungování médií, zprostředkovat údaje o žurnalistické tvorbě, základní soubor podmínek a poznatků ovlivňujících práci v médiích. Studenti si prakticky vyzkouší práci novináře v tištěných a elektronických médiích.
^ nahoru ^