Úvod do průvodcovské činnosti

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025

PředmětÚvod do průvodcovské činnosti (UPC)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantIng. Martina Drašarová, Ph.D.
Jazykčesky
Počet kreditů3
Prezenční studium
Cvičení3 h
Kombinované studium
Cvičení40 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 P 2 3 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 P 2 3 kr. ZA

Sylabus

  • Průvodcovská činnost jako součást produktu cestovního ruchu
  • Průvodce cestovního ruchu
  • Osobnost průvodce cestovního ruchu
  • Informační zdroje pro přípravu průvodce cestovního ruchu
  • Zpracovaní informačního minima
  • Verbální komunikace průvodce cestovního ruchu
  • Neverbální komunikace průvodce cestovního ruchu
  • Styl práce průvodce cestovního ruchu
  • Typologie návštěvníků cestovního ruchu
  • Terénní výuka

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Frochot, I. (2021). A Practical Guide to Managing Tourist Experiences. Routledge. ISBN 9780367819828. 204 pages.
  • Rux, J. (2016). Příručka pro vedoucí (průvodce) zájezdů. Praha: Idea Servis.
  • Seifertová, V. (2013). Průvodcovské činnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 207 s.
  • Podle tématu k průvodcovskému výkladu.
  • Štýrský, J. a Petera, J. (2015). Práce průvodce v současných podmínkách rozvoje cestovního ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus.
  • Manning, N. & Ramirez, K. (2014). How to be a Tour Guide: The Essential Training Manual for Tour Managers and Tour Guides. Createspace Independent Publishing Platform. 272 pages.
  • Braidwood, B. & Boyce, S. & Cropp, R. (2000).Start and Run a Profitable Tour Guiding Business: Part-Time, Full-Time, at Home, or Abroad: Your Step-By-Step Business Plan. 2nd Edition. Self Counsel Pr.
  • Colling, V. R. (2000). Becoming a tour guide: principles of guiding and site interpretation. Cengage Learning EMEA. 157 pages.
  • Orieška, J. (1999). Metodika průvodcovské činnosti. Praha: Idea Servis.

Anotace


Úvod do průvodcovské činnosti je zaměřený na obeznámení studenta se základními charakteristikami práce průvodce cestovního ruchu. Jedná se o tutoriál, kde vyučující obeznámí studenty s pravidly průvodcovského výkladu, povinnostmi průvodce. Studenti kromě teoretických znalostí, mají možnost zkusit si krátký průvodcovský výklad v terénu. 




Předmět motivuje studenty k aplikaci teoretických poznatků do praxe a připravuje je na úspěšné absolvování předmětu Field Trip.




Cílem předmětu je získat základní teoretické znalosti pro sestavení a realizaci průvodcovského výkladu, obeznámit se s pravidly tvorby informačního minima, excerpčních lístků, sociologicko-psychologickými aspekty práce s návštěvníky cestovního ruchu. Součástí předmětu jsou krátká praktika v terénu v městech na území České republiky. Je zde velice významná aktivní role vyučujícího.



Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.


 


Znalosti: Student umí zpracovat průvodcovský výklad, informační minimum a excerpční lístky podle tematického zaměření zájezdu.


 


Dovednosti: Student je schopen podávat krátký samostatný průvodcovský výklad. Zná teoretické postupy práce s návštěvníky cestovního ruchu a možnosti řešení nepředvídatelných, problémových nebo krizových situací, které mohou v průběhu zájezdu nastat.


 


Obecné kompetence: Student je schopen samostatně rozhodovat v rozsahu získaných znalostí a dovedností, dokáže zpracovat odborné informace a využít je ve své práci, umí plánovat a organizovat svoji práci.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím