Řízení lidských zdrojů

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025

PředmětŘízení lidských zdrojů (RLZ-1)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Jakub Dostál, Ph.D.
Jazykčesky
Počet kreditů4
Prezenční studium
Přednáška2 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška6 h
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 PV 3 4 kr. Z,ZK
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 PV 3 4 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Vznik a vývoj řízení lidských zdrojů, systém řízení lidských zdrojů
  • Strategické ŘLZ a strategie lidských zdrojů
  • Personální oddělení, politika řízení lidských zdrojů
  • Práce, organizace a job design, plánování pracovních sil a analýza pracovního míst
  • Organizační chování
  • Motivace
  • Komunikace a vztahy na pracovišti
  • Leadership a followership
  • Získávání a výběr pracovníků
  • Nástup do organizace, péče o zaměstnance, odchod z organizace
  • Management pracovního výkonu a management odměňování
  • Talent management, vzdělávání a rozvoj v organizaci
  • Flexibilita v řízení lidských zdrojů, změny v důsledky pandemie COVID-19
  • Mezinárodní řízení lidských zdrojů

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Armstrong, M. (2017). Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice. 14th Revised edition. London: Kogan Page Ltd, 776 s.
  • Robbins, S. P. a Judge, T. A. (2017). Organizational behavior. 17 global edition. Boston: Pearson.
  • Koubek, J. (2015). Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 5. rozšířené a doplněné vydání, Praha: Management Press.
  • Wilton, N. (2016). An introduction to human resource management. 3nd ed. Los Angeles: Sage.
  • Měrtlová, L. (2014). Řízení lidských zdrojů a lidského kapitálu firmy. Brno: CERM s.r.o.
  • Dvořáková, Z. a kol. (2012). Řízení lidských zdrojů. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck.

Anotace


Cílem kurzu je vybavit studenty základními znalostmi a dovednostmi z oblasti řízení lidských zdrojů a vytvoření základny pro zvládání základních situací z této oblasti. Přednášky jsou zaměřeny na výklad základních pojmů, souvislostí a příčin vybraných témat a situací z oblasti řízení lidských zdrojů. Na cvičeních jsou procvičována jednotlivá témata na konkrétních příkladech.



Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.


 


Znalosti: Student se orientuje v problematice řízení lidských zdrojů, dokáže klasifikovat jednotlivé činnosti z této oblasti a vysvětlit jejich podstatu. Má  základní  teoretický  přehled o jednotlivých dílčích aspektech řízení lidských zdrojů v organizaci, včetně práce v týmech, a umí s nimi metodicky pracovat. Je schopen popsat konkrétní kroky efektivního řízení lidských zdrojů.


 


Dovednosti: Student dovede napsat životopis a motivační dopis a ví, na které věci se zaměřit při hodnocení těchto podkladů. Student umí navrhnout a připravit výběrový pohovor a má dostatečné kompetence k jeho základnímu provedení. Student dokáže efektivně řešit základní komunikační situace na pracovišti, včetně konfliktů. Student rozumí podstatě lidské motivace a dokáže nastavit základní prvky systému motivace zaměstnanců tak, aby systém měl předpoklady pro zdárné fungování. Student dokáže provést základní kroky při nástupu a odchodu pracovníka z organizace. Student umí vhodně stanovit cíle pracovníka a následně je vyhodnotit, včetně provedení hodnotícího pohovoru. Student má základní přehled o moderních metodách řízení lidských zdrojů a dovede je aplikovat, s přihlédnutím ke změnám, ke kterým došlo v souvislosti s pandemií COVID-19.


 


Obecné  kompetence: Studenti  je  schopen  používat  obecné  metody  analýzy  a  syntézy,  vyhledávat relevantní zdroje, pracovat v týmu, ale přijmout odpovědnost i za vlastní výkon a výsledek. Umí plánovat činnosti, efektivně pracovat s časem a dotahovat úkoly. Umí své argumenty formulovat korektně a také je jasně zdůvodnit. Komunikuje své názory a postoje s respektem k názorům ostatním, kritizuje konstruktivně a usiluje jak o svůj rozvoj, tak o podporu týmu. Při vyhodnocování a formulaci závěrů dbá na objektivitu a zároveň empatii při komunikaci svých zjištění.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím