Předmět | Plánovaní a regionální rozvoj v cestovním ruchu (RRCR) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | Ing. Tomáš Čihák |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 | PV | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 | PV | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je připravit studenty prakticky i teoreticky k možnosti působení na různých úrovních veřejné správy, poradenských a projektových institucích a strukturách EU se zaměřením na plánování a rozvoj cestovního ruchu. Přednášená problematika zahrnuje komplexní pohled na plánování a řízení rozvoje cestovního ruchu jako součásti regionálního rozvoje (regionální politiky). Obsah předmětu je zaměřen rovněž na problematiku správní a legislativní.
Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
Znalosti: Student zná postavení cestovního ruchu v rámci regionálního rozvoje (regionální politiky). Umí charakterizovat organizace působící v této oblasti. Dále se orientuje v oblasti regionální politiky, zná její historický vývoj, cíle a nástroje uplatňované v oblastech rozvoje regionů a zmírňování regionálních disparit. Ovládá problematiku územní diferenciace mezi regiony cestovního ruchu.
Dovednosti: Student umí na základě znalosti metodiky tvorby plánu samostatně zpracovat plán rozvoje cestovního ruchu v oblasti, sektorový operační plán destinace a umí pracovat s údaji a záměry z dokumentů kraje pro rozvoj v oblasti cestovního ruchu a regionálního rozvoje.
Obecné kompetence: Student je schopen samostatně připravit vlastní projekt, řídit projektový management, komunikovat s různými aktéry, účastnícími se projektového řízení. Disponuje odpovídajícími vlastnostmi k řízení projektů, a to na různých pozicích jak z hlediska typu projektu, jeho zaměření či pozice v týmu.