Management jakosti výrobků a služeb
Studijní plán: Finance a řízení - platný od ZS 2009/2010
Předmět | Management jakosti výrobků a služeb (MJVS-1) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium |
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium |
Tutoriál / přednáška | 4 h |
Cvičení | 6 h |
Sylabus
- Úvod do jakosti. Historie jakosti. Jakost výrobku. Jakost služby. Normalizace, zkušebnictví,metrologie, zákonné požadavky. Koncepce a principy managementu jakosti. TQM. EFQM. Vrcholové vedení. Jakost v předvýrobních etapách. Nástroje a metody univerzálního použití. Metody plánování jakosti. Jakost ve výrobě. Metody monitorování procesů. Jakost v povýrobních etapách a jakost služeb. Metody hodnocení jakosti. Lidský faktor v systémech zajišťování jakosti. Ekonomika jakosti. Finanční měření v systémech managementu jakosti. Jakost v nákupu. Jakost subdodavatelů. Zlepšování jakosti. Audity jakosti. Environmentální systémy řízení. Perspektivy ve vývoji přístupů řízení jakosti.
Doporučená literatura
- Petr Tyráček: Management jakosti výrobků a služeb. Skriptum VŠPJ. ISBN 978-80-87035-07-8
Jaroslav Nenadál, Darja Noskievičová, Růžena Petříková, Jiří Plura, Josef Tošenovský:Moderní systémy řízení jakosti. 2. doplněné vydání. Management Press, Praha 2005, ISBN 80-7261-071-6
Jaroslav Nenadál: Měření v systémech managementu jakosti. 2. doplněné vydání. Management Press, Praha 2005. ISBN 80-7261-110-0
ČSN EN ISO 9001:2001: Systémy managementu jakosti – Požadavky. Praha ČSNI. Srpen 2001.
6. ČSN EN ISO 9004:2001: Systémy managementu jakosti – Směrnice pro zlepšování výkonnosti. Praha ČSNI. Srpen 2001.
Anotace
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a metodami řízení jakosti jak výrobků, tak i služeb. Obsahem předmětu je řízení jakosti v celé šíři zabezpečování jakosti v organizacích.
Ve cvičeních studenti procvičí konkrétní metody managementu jakosti.
^ nahoru ^