Edukační činnost v práci porodní asistentky

Studijní plán:

PředmětEdukační činnost v práci porodní asistentky (ECPA)
GarantujeKatedra zdravotnických studií (KZS)
Garant
Jazykčesky
Počet kreditů3
Ekvivalent
Prezenční studium
Přednáška1 h
Cvičení1 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Porodní asistentka - platný od ZS 2008/2009 P 6 3 kr. ZA
Porodní asistentka - platný od ZS 2009/2010 P 6 3 kr. ZA
Porodní asistentka - platný od ZS 2011/2012 P 6 3 kr. ZA

Sylabus

  • Úvod do pedagogiky
  • Předmět pedagogiky, pedagogické disciplíny, jejich využití
  • Výchova, vzdělávání – význam, cíle
  • Formy výchovné péče
  • Pedagogická diagnostika. Didaktické prostředky.
  • Pedagogická komunikace - formy, metody, zásady. Hodnocení pedagogického procesu - formy, metody, zásady, kriteria.
  • Sebereflexe v pedagogické činnosti
  • Edukační činnost sestry - využití pedagogických znalostí při působení na zdravé a nemocné jedince.
  • Výchovné zásady, jejich uplatňování v profesním přístupu
  • Výchovné metody, jejich využití v ošetřovatelském procesu
  • Vztah mezi výchovou a ošetřovatelstvím.
  • Modelové situace a jejich řešení

Doporučená literatura

  • BASTL, P. ŠVEC, V.: Zdravotník lektorem.1. vyd. Brno IDVZP, 1997, ISBN 80-7013-251-5
  • JUVA, V. –JUVA, V.: Úvod do pedagogiky [Jůva, 1997]. 3. dopl. vyd. Brno : Paido - edice pedagogické literatury, 1997. 108 s. ISBN 80-85931-39-7.
  • KOZIEROVÁ, B. ERBOVÁ,L. OLIVIEROVÁ, R.: Ošetrovateĺstvo , Osveta Martin, 1995
  • KYRIACOU, Chris: Klíčové dovednosti učitele, Portál, 2004
  • LEMON 5 - Učební texty pro sestry a porodní asistentky, IDV PZ Brno, 1997
  • VOLEJNÍKOVÁ,H.: Cvičení v práci porodní asistentky, IDVPZ Brno, 2002


Anotace

Cílem předmětu je získat základní informace o pedagogice jako vědním oboru, o významu výchovy a vzdělávání, o výchovných zásadách, pedagogických metodách a o postavení sestry v edukační činnosti. Studující získávají vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.







Cíl:


Cílem je vybavit studenty informacemi o pedagogice jako vědním oboru, o významu výchovy a vzdělávání, o výchovných zásadách, pedagogických metodách a o postavení sestry v edukační činnosti.







Znalosti:


Student zná metody, formy a prostředky edukace. Umí uplatňovat edukační proces u zdravých i nemocných žen. Zná zásady edukace.







Dovednosti:


Student dovede sestavit edukační plán a použít ho v ošetřovatelské praxi.







Obecné způsobilosti:


Studující získávají vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím