Předmět | Ošetřovatelská péče o nemocné s duševními poruchami (ODP) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 8 h |
Cvičení | 5 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2011/2012 | P | 5 | 3 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2008/2009 | P | 5 | 3 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2009/2010 | P | 5 | 3 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2011/2012 | P | 5 | 3 kr. | ZK |
Stručná anotace předmětu: Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Je součástí komplexu předmětu klinického ošetřovatelství. Předmět poskytuje poznatky o příčinách a prevenci duševních chorob, o symptomatologii, syndromologii, nosologii a specifikách duševních poruch v různých věkových obdobích, o léčbě a rehabilitaci duševních poruch, s aplikací ošetřovatelského procesu v psychiatrii. Seznamuje s klinickými stavy z hlediska ošetřovatelské péče a potřeb pacientů změněných v souvislosti s onemocněními a psychickými poruchami, které významně ovlivňují zdraví a kvalitu života člověka. Obsah seminářů zohledňuje jednotlivá věková období – období dospělosti a období dětské a dorostové psychiatrie. Informuje o multidisciplinárním přístupu k péči o duševní zdraví a psychiatrických stavech. Objasňuje odlišnosti individuální péče v zařízeních primární, sekundární a terciární péče.
Cíle:
Předmět je součástí komplexu předmětů klinického ošetřovatelství. Poskytuje poznatky o prevenci a příčinách duševních onemocnění, o symptomatologii, syndromologii, nozologii a specificích duševních poruch v jednotlivých věkových obdobích, o léčbě a rehabilitaci duševních poruch. Předmět aplikuje ošetřovatelský proces v psychiatrii.
Znalosti:
Student se seznámí s klinickými stavy z hlediska ošetřovatelské péče a potřeb pacientů změněných v souvislosti s psychickými poruchami a duševními onemocněními, které významně ovlivňují kvalitu života člověka. Obsah vyučování zohledňuje jednotlivé věkové kategorie – dospělost, dospívání a dětství z hlediska projevů duševních onemocnění. Vytváří představu o multidisciplinárním přístupu k péči o nemocné v psychiatrických stavech. Objasňuje odlišnosti individuální péče v zařízeních primární, sekundární a terciární péče.
Dovednosti:
Student identifikuje příznaky duševních poruch a duševních onemocnění pomocí pozorování projevů chování nemocných.
Obecné způsobilosti:
Student získává znalosti a profesionální dovednosti nezbytné k plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v oboru psychiatrie a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.