Předmět | Psychologie a sociologie (PSY-3) |
---|---|
Garantuje | Katedra sociální práce (KSP) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 4 h |
Cvičení | 3 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2008/2009 | P | 1 | 2 kr. | ZA |
Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2010/2011 | P | 1 | 2 kr. | ZA |
Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2011/2012 | P | 1 | 2 kr. | ZA |
Finance a řízení - platný od LS 2004/2005 a od ZS 2005/2006 | P | 4 | 3 kr. | ZA |
Finance a řízení - platný od ZS 2006/2007 | P | 2 | 2 kr. | Z,ZK |
Finance a řízení - platný od ZS 2009/2010 | P | 1 | 2 kr. | ZA |
Finance a řízení - platný od ZS 2011/2012 | P | 1 | 2 kr. | ZA |
Cílem kurzu je vybavit studenty základními znalostmi z oblasti psychologie a sociologie. Přednášky poskytnou úvodní vhled do oboru. Cvičení jsou orientována aplikačně na efektivní uplatnění sociálně psychologických dovedností v profesních pozicích v oblasti ekonomie a managementu. Na základě praktických cvičení a příkladů se studenti naučí využívat získané znalosti a dovednosti v reálném životě. Předmět je prezentován tak, aby podnítil zájem studentů nejenom o vlastní duševní dění, jeho poznávání, techniky sebeovládání, ale i o společnost, její strukturu a její vliv na jedince. Sociální aspekt látky je orientován více prakticky, a to na práci s lidmi v rámci kolektivu a ve vedoucí pozici. Výuka poskytne základní psychologické a sociologické teorie a pojmy, které studentům lépe umožní chápat souvislosti základních společenských procesů, poskytne fakta a souvislosti jako nezbytnou součást manažerské kompetence a v neposlední řadě vybaví studenty jazykem potřebným pro vedení odborných diskusí.
Znalosti: Student umí vysvětlit základní pojmy z oblasti psychologie a sociologie, rozumí jejich souvislostem. Studenti umí analyzovat praktická doporučení pro práci s lidmi, o formách komunikace, optimálním vedení diskuse, řešení konfliktů.
Dovednosti: Student si umí vytvořit návyk pravidelné sebereflexe, který je nejlepší cestou k vylepšování způsobů jednání s lidmi včetně objektivnějšího náhledu vlastní způsobilosti, která tím umožňuje adekvátnější volbu cílů na horní hranici možností. Umí si tvořivě poradit ve frustrační situaci, má schopnost řešit konflikty, uvědoměle přistupovat k situacím adjustačního typu. Student diagnostikuje a je s to řešit maladaptivní projevy.
Obecné způsobilosti: Student je schopen lepší orientace v sobě samém, je připraven i na porozumění duševnímu dění spolupracovníků či podřízených. Student je schopen dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinovat činnost týmu a nést odpovědnost za jeho výsledky. Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti.