Strategické řízení
Studijní plán: Finance a řízení - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2013/2014
Předmět | Strategické řízení (STR-1) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. Roman Fiala, Ph.D. ( fiala@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 6 |
Ekvivalent | |
Prezenční studium |
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
Finance a řízení - kombinovaná forma, platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2013/2014
|
P |
5 |
6 kr. |
Z,ZK |
Finance a řízení - kombinovaná forma, platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2015/2016
|
P |
5 |
6 kr. |
Z,ZK |
Finance a řízení - kombinovaná forma, platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2016/2017
|
P |
5 |
6 kr. |
Z,ZK |
Finance a řízení - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2013/2014
|
P |
5 |
6 kr. |
Z,ZK |
Finance a řízení - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2015/2016
|
P |
5 |
6 kr. |
Z,ZK |
Finance a řízení - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2016/2017
|
P |
5 |
6 kr. |
Z,ZK |
Sylabus
- Základní pojmy a fáze strategického řízení, vize a poslání
- Analýza vnějšího prostředí
- Analýza vnějšího prostředí
- Analýza vnitřního prostředí
- Analýza vnitřního prostředí
- Ohodnocení faktorů vnějšího a vnitřního prostředí, analýza očekávání stakeholderů
- Typy strategií
- Typy strategií
- Generování strategických variant
- Generování strategických variant
- Hodnocení a výběr strategických variant
- Implementace strategie
- Evaluace strategie
- Podnikatelská etika, společenská odpovědnost, globalizace
Doporučená literatura
- DAVID, F. R. Strategic management: concepts and cases. 13. vyd. New Jersey: Prentice Hall, 2010. 704 s. ISBN-13: 978-0-13-612098-8.
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-453-8.
- PORTER, M. E. The Five Competitive Forces That Shape Strategy. Harvard Business Review. [online]. 2008, vol. 86, iss. 1 [cit. 2012-12-10]. Dostupné z: . ISSN 0017-8012.
- TICHÁ, I., HRON, J.: Strategické řízení. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, 2012. ISBN 978-80-213-0922-7.
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem strategického managementu pro podnik a s postupy a metodami pro formulaci, implementaci a evaluaci strategie. Cvičení jsou orientována aplikačně, kdy si studenti vyberou reálnou firmu a na té realizují jednotlivé fáze strategického řízení.
Znalosti: Student umí vysvětlit rozdíl mezi posláním a vizí, umí analyzovat vnitřní i vnější prostředí organizace, umí popsat jednotlivé typy strategií a umí rovněž popsat a vysvětlit proces generování strategických alternativ, výběru optimální strategie a proces implementace a evaluace strategie.
Dovednosti: Student umí vytvořit poslání a vizi podniku, umí realizovat analýzu vnějšího prostředí a rovněž umí s pomocí konkrétních dat používat různé techniky a metody strategického řízení (matici EFE, IFE, SPACE, BCG…) a s jejich pomocí pak formulovat konkrétní strategii podniku.
Obecné způsobilosti: Student je schopen týmové práce. Umí také prezentovat výsledky své práce (seminární práce či případových studií).
^ nahoru ^