Předmět | Management cestovních kanceláří a agentur (MNCK) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | Ing. Martina Doležalová |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 3 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Cestovní ruch - kombi | P | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2005/2006 | P | 3 | 2 kr. | ZA |
Cestovní ruch - platný od ZS 2006/2007 | P | 3 | 2 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2008/2009 | P | 3 | 2 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2009/2010 | P | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2013/2014 | P | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je uvedení do problematiky vzniku, funkce a provozu cestovních kanceláří a agentur na úrovni České republiky a Evropské unie. Přednášky jsou zaměřeny na výklad legislativního rámce a jeho praktických dopadů na vznik a provozování těchto podnikatelských subjektů, seznamují studenty se základní odbornou terminologií, souborem služeb, organizací, klasifikací a marketingem cestovních kanceláří a agentur. Cvičení jsou orientována na rozvoj praktických dovedností potřebných pro založení a provozování podniku CK a CA.
Znalosti: Student umí popsat procesy vzniku touroperátorů a retailerů a umí vysvětlit jejich funkce a význam na trhu cestovního ruchu. Student umí vyjmenovat a vysvětlit právní podmínky pro založení a provozování živností „provozování CK“ a „provozování CA“ v České republice a v Evropské unii. Student umí popsat soubor služeb cestovních kanceláří a agentur, umí popsat organizační strukturu CK a umí definovat základní pojmy související s provozem těchto podniků. Student umí vysvětlit význam povinného pojištění záruky proti úpadku touroperátora pro spotřebitele a význam pojištění odpovědnosti pro CK. Student umí vyjmenovat povinné náležitosti cestovní smlouvy, umí popsat možnosti změn cestovní smlouvy a umí vysvětlit reklamační postup v případě reklamací služeb poskytnutých cestovní kanceláří. Student umí vyjmenovat a popsat nejvýznamnější české, evropské i světové organizace cestovních kanceláří a agentur a umí zdůvodnit význam členství v těchto profesních svazech. Student umí analyzovat marketingové nástroje používané CK a CA a umí zhodnotit produkt cestovních kanceláří typu zájezd.
Dovednosti: Student umí analyzovat nabídku a poptávku na trhu CK a CA. Student umí vytvořit projekt založení CK s ohledem na analýzu konkurence, a to včetně vyplnění Jednotného registračního formuláře, stanovení nákladů na založení firmy a první rok jejího provozu. Student umí vyřešit reklamování služeb poskytovaných cestovní kanceláří. Student umí navrhnout zlepšení v marketingové strategii CK a CA.
Obecné způsobilosti: Student umí používat své odborné znalosti a dovednosti a je schopen pod vedením zajišťovat běžný chod cestovní kanceláře a agentury. Student umí jednat ze zákazníkem CK, srozumitelně sdělovat informace o produktech CK a podmínkách poskytování služeb CK a CA. Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti práce v oboru.