Počítačová grafika
Studijní plán: Aplikovaná informatika - platný od ZS 2013/2014
Předmět | Počítačová grafika (xPG-1) |
Garantuje | Katedra technických studií (KTS) |
Garant | Ing. Bc. Karel Dvořák, Ph.D. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium |
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Cvičení | 12 h |
Sylabus
- Grafická rozhraní a jejichstandardizace.
- Knihovna OpenGL.
- Grafické elementy OpenGL a jejich atributy.
- Souřadnicové systémy a jejich transformace, transformace objektů, zobrazovacítransformace.
- Barva a světlo v počítačové grafice, stínování v OpenGL.
- Textury a texturování v OpenGL.
- Zobrazovací řetězec, algoritmy generování a ořezávání grafických elementů.
- Algoritmy odstraňování neviditelných hran a ploch.
- Modelování křivek a ploch.
- Geometrické modelování.
- Fraktální geometrie, částicové systémy.
- Zobrazování vědecko-technických dat.
Doporučená literatura
- Hudec, B., Felkel, P.: Základy počítačové grafiky, ČVUT, Praha, 2007.
- Žára, J. a kol,: Moderní počítačová grafika – Computer Press, Brno, 2005
- OpenGL Programming Guide, ADDISION-WESLEY, 1999.
- Angel, E.: Interactive Computer Graphics, A top-down approach With OpenGL, Addison-Wesley, 1997, ISBN 0-201-85571-2
Anotace
Absolvováním předmětu studenti získají názor, v čem spočívá zobrazování grafických informací od zobrazování vědecko-technických dat až po vytváření realistických scén. Naučí se pracovat s modelovacími a zobrazovacími transformacemi, pracovat s osvětlením scény, modelovat geometrické objekty, obecné křivky a plochy a fraktální útvary, zobrazovat vědecko-technická data.
Dovednosti: Student umí vymodelovat zobrazovanou scénu, scénu zobrazit pomocí grafické knihovny OpenGL, umí zobrazovat vědecko-technická data.
^ nahoru ^