Základy ped. a eduk. činnost sestry

Studijní plán: Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2013/2014

PředmětZáklady ped. a eduk. činnost sestry (ZPEC-2)
GarantujeKatedra zdravotnických studií (KZS)
Garant
Jazykčesky
Počet kreditů2
Ekvivalent
Prezenční studium
Cvičení1 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška5 h
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Erasmus - Všeobecná sestra - příjezd na krátkodobý studijní pobyt P 1 2 kr. ZK
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2013/2014 P 2 2 kr. ZK
Všeobecná sestra - platný od ZS 2013/2014 P 2 2 kr. ZK

Sylabus

  • Úvod do pedagogiky
    2. Předmět pedagogiky, pedagogické disciplíny
    3. Výchova, vzdělávání – význam, cíle
    4. Formy výchovné péče
    5. Pedagogická diagnostika
    6. Didaktické prostředky
    7. Pedagogická komunikace - formy, metody, zásady
    8. Hodnocení pedagogického procesu - formy, metody, zásady, kritéria.
    9. Sebereflexe v pedagogické činnost
    10. Edukační činnost porodní asistentky - využití pedagogických znalostí při působení na zdravé a nemocné jedince
    11. Výchovné zásady, jejich uplatňování v profesním přístupu
    12. Výchovné metody, jejich využití v ošetřovatelském procesu
    13. Metodika vedení studentek - všeobecná sestra v roli mentorky.

Doporučená literatura

  • EGEROVÁ, D. E-learning jako možný nástroj vzdělávání a rozvoje pracovníků. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2012. 141 s. ISBN 978-80-261-0139-0.
    JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 77 s. Sestra. ISBN 978-80-247-2171-2.
    JŮZL, M. Základy pedagogiky. Brno: Institut mezioborových studií, 2010. 185 s. ISBN 978-80-87182-02-4.
    KOHOUT, K. Základy obecné pedagogiky. Vyd. 2., dopl. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 160 s. ISBN 978-80-7452-009-9.
    MAGUROVÁ, D., MAJERNÍKOVÁ, Ľ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Martin: Vydavateľstvo Osveta, 2009. 152 s. ISBN 978-80-8063-326-4.
    SVĚRÁKOVÁ, M. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, 2012. 63 s. ISBN 978-80-7262-845-2.
    ŠPATENKOVÁ, N., KRÁLOVÁ, J. Základní otázky komunikace: komunikace (nejen) pro sestry. 1. vyd. Praha: Galén, 2009. 135 s. ISBN 978-80-7262-599-4.
    TROJAN, V., a kol. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 172 s. ISBN 978-80-7290-543-0.
    ZÁVODNÁ, Vlasta. Pedagogika v ošetrovatel'stve. Martin: Osveta, 2005. 117 s. ISBN 80-8063-193-X.

Anotace


Cíl:


Vybavit studenty znalostmi o pedagogice jako vědním oboru, o významu výchovy a vzdělávání, o výchovných zásadách, pedagogických metodách a o postavení sestry v edukační činnosti



Znalosti:


Student zná metody, formy a prostředky edukace. Zná zásady edukace. Umí uplatňovat edukační proces u nemocného a zdravého člověka.



Dovednosti:


Student dovede sestavit edukační plán a použít jej v ošetřovatelské praxi.



Obecné způsobilosti:


Studující získávají znalosti a profesionální dovednosti nezbytné k plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím