Programování pro mobilní platformy
Studijní plán:
Předmět | Programování pro mobilní platformy (xPMP) |
Garantuje | Katedra technických studií (KTS) |
Garant | Ing. Marek Musil |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium |
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Cvičení | 12 h |
Sylabus
- Úvod do vývoje a specifik mobilních platforem
- Vývojová prostředí a programovací jazyky.
- Základy uživatelského rozhraní pro mobilní zařízení
- Vývoj, distribuce a aktualizace aplikací.
- Platforma Android - koncepty programování, architektura a SDK platformy, příklady aplikací
- Platforma iOS - koncepty programování, architektura a SDK platformy, příklady aplikací
- Platforma Windows Phone 7 - koncepty programování, architektura a SDK platformy, příklady aplikací
- Programování pro chytrá zařízení - wearables.
- Srovnání platforem
- Projekt
Doporučená literatura
- ALLEN, Grant. Android 4: průvodce programováním mobilních aplikací. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3782-6. (povinná)
- MEIER, R. Professional Android 2 application development. Indianapolis: Wiley, 2010, 543 s. ISBN 978-0-470-56552-0. (povinná)
- VÁVRŮ, Jiří a Miroslav UJBÁNYAI. Programujeme pro Android. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4863-4. (povinná)
- ROY, Uttam K. Advanced Java Programming. 1. vyd. India: Oxford Unviersity Press, 2015, ISBN 978-0-19-945550-8. (doporučená)
- CONWAY, J. HILLEGASS, A. IPhone programming: the Big Nerd Ranch guide. Indianapolis, IN: Distributed by Pearson Technology Group, 2010, 396 p. ISBN 03-217-0624-2. (doporučená)
- RANDOLPH, N. Professional Windows Phone 7 application development. Wrox, 2010. ISBN 978-0470891667.
- DIMARZIO, J. F. Programujeme hry pro Android 4. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3754-3.
- SHIRAZI, Jack. Java - vylaďování výkonu: [účinné a efektivní strategie vylaďování]. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0752-7.
Anotace
V rámci předmětu se studenti seznámí se základní sadou vývojových nástrojů pro majoritně používané mobilní platformy. Nejprve budou nastíněny koncepty a specifika mobilních platforem jako takových. Následně pak bude stručně představena architektura a principy vývoje platforem Apple iOS (iPhone/iPad), Microsoft Windows Phone 7 a Google Android. V rámci předmětu budou studenti vyvíjet vlastní mobilní aplikaci pro vybrané prostředí.
^ nahoru ^