Předmět | Vývojová psychologie/VS (VPv) |
---|---|
Garantuje | Katedra sociální práce (KSP) |
Garant | Mgr. Ondřej Škoda |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 5 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Erasmus - Všeobecná sestra - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 2 kr. | Z,ZK | |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 4 | 2 kr. | Z,ZK |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 2 kr. | Z,ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2013/2014 | P | 4 | 2 kr. | Z,ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 2 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu vývojové psychologie je poskytnout studentům nejen poznání změn jednotlivých duševních funkcí, ale i poznatky o úrovni orientace, emocionalitě i rysech osobnosti ve všech stádiích života - od období novorozence až po stáří. Studentky a studenti si tak osvojí přiměřenou sumu znalostí psychologie zvyšující jejich kompetentnost k hlubšímu porozumění i psychické intervenci u pacientů každého věku.
Znalosti:
Student má schopnost adekvátně přistupovat k pacientům každého věku. Je orientován v charakteristických kvalitách vyspělosti jejich duševního dění, ví jakých výkonů myšlení, seberegulace či odpovědného chování jsou schopni, a podle toho přizpůsobuje svůj přístup k nim. Má přehled o aktuálnosti vývojových výzev na příslušných věkových úrovních.
Dovednosti:
Student ovládá optimální výchovné postupy od počátků rozvoje duševního dění v raném dětství, umí užívat stimulačních podnětů při práci s dětmi a předcházet nevhodným reakcím v důsledku přecitlivosti na různé podněty v odlišných vývojových stádiích. Má porozumění pro frustrující situaci dospívajících a dokáže jim poradit v jejich problémech. Studenti ovládají pozitivní intervenční postupy ke zmírnění negativních důsledků pobytu v nemocnici.
Obecné způsobilosti:
Studenti nabyli studiem vývojové psychologie větší kompetence pro situace, ve kterých musí jednat s pacienty různého věku. Jsou schopni větší empatie, porozumění a tím i účinnějšího jednání s pacienty. Jsou navíc schopni jim poradit a pomoci v jejich problémech a použít i přiměřené intervenční postupy k posílení jejich odolnosti.