Předmět | Výživa a dietetika (VD) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | PhDr. Lenka Görnerová, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Erasmus - Všeobecná sestra - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 2 kr. | KZ | |
Porodní asistentka - kombi, platný od ZS 2017/2018 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Porodní asistentka - platný od ZS 2013/2014 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2011/2012 | P | 5 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2008/2009 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2009/2010 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2011/2012 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2013/2014 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Předmět je koncipován jako teoretický. Poskytuje ucelené informace o výživě a jejím významu pro celkový zdravotní stav člověka a o malnutrici. Seznamuje studenty se zásadami přípravy stravy a alternativními způsoby podávání - parenterální a enterální výživě při jednotlivých onemocněních. Seznamuje s riziky podvýživy a nadměrné výživy. Důležitou částí je seznámení studentů s úlohou odpovídající výživy jako podstatného faktoru prevence civilizačních chorob Součástí je hodnocení stavu výživy a energeticko-nutriční bilance.
Cíl: Cílem je podat studentovi ucelené informace o výživě a jejím významu pro celkový zdravotní stav člověka a o malnutrici. Cílem je aby student získal základní informace o dietním systému v nemocnici, seznámil se se zásadami přípravy stravy a alternativními způsoby podávání výživy.
Znalosti: Student zná a popíše zdravý způsob výživy, jako součást předcházení civilizačním chorobám. Zná nemocniční dietní systém a umí přiřadit diety k jednotlivým onemocněním. Zná energeticko- nutriční bilanci.
Dovednosti: Student dovede zhodnotit stav výživy zdravého i nemocného člověka a informovat o zásadách přípravy stravy u jednotlivých onemocnění.
Obecné způsobilosti: Student zná rizika nadměrné výživy a podvýživy.