Marketing

Studijní plán: Finance a řízení - kombinovaná forma, platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2019/2020

PředmětMarketing (MGA)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Marie Slabá, Ph.D.
JazykČesky
Počet kreditů4
Ekvivalent
Prezenční studium
Přednáška2 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška8 h
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Finance a řízení - kombinovaná forma, platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2019/2020 P 2 4 kr. Z,ZK
Finance a řízení - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2019/2020 P 2 4 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Osnova předmětu:
    1. Úvod do marketingu, historie marketingu
    2. Marketingové řízení, analýza marketingového prostředí
    3. Proces STP
    4. Marketingový mix – produkt
    5. Marketingový mix – cena
    6. Marketingový mix – distribuce
    7. Marketingový mix – marketingová komunikace a komunikační mix
    8. Marketingový výzkum
    9. Kupní chování zákazníků
    10. Marketing služeb a neziskového sektoru
    11. Marketingové aplikace
    12. Mezinárodní marketing
    13. Adaptace a standardizace marketingového mixu pro mezinárodní trhy
    14. Vybrané problémy moderního marketingu

Doporučená literatura

  • Povinná literatura:
    Studijní opora v LMS Moodle
    KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
    KARLÍČEK, M. a kol. Základy marketingu. 1. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3
    KOTLER, P., KELLER, K., L. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.

    Doporučená literatura:
    KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-78699-3.
    MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing: strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9
    KOTLER, P., KELLER, K., L. Marketing management. 15th edition. Harlow: Pearson, 2015. ISBN 978-0134236933.
    KOZEL. R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6
    JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy moderního marketingu, s jeho podstatou, základními nástroji marketingového mixu,  marketingovým řízením, marketingovým výzkumem, chováním spotřebitele a základy marketingové komunikace. Přednášky jsou zaměřeny na výklad základních pojmů (marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum, segmentace, kupní chování, atd.). Na cvičeních jsou procvičována jednotlivá témata na konkrétních příkladech z praxe.


 


Znalosti: Student umí vymezit základy marketingu, definovat podstatu marketingu, segmentovat trhy, realizovat jednoduchý marketingový výzkum. Student dovede aplikovat základní zásady marketingového řízení a nástroje marketingového a komunikačního mixu.


 


Dovednosti: Student umí sestavit graf životního cyklu výrobku. Student umí analyzovat a aplikovat prvky marketingového a komunikačního mixu. Student dokáže segmentovat trh. Student dokáže sestavit základní metodiku marketingového výzkumu a dotazník.


 


Obecné způsobilosti: Student je schopen týmové i samostatné práce. Student je schopen koordinovat své činnosti s ostatními členy v týmu, nést odpovědnost za výsledek, srozumitelně a přesvědčivě utvářet a interpretovat svůj názor, prezentovat výsledky své práce.


 

^ nahoru ^