| Předmět | Geografie cestovního ruchu České republiky (GEOCR) |
|---|---|
| Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
| Garant | prof. PhDr. Petr Chalupa, CSc. |
| Jazyk | česky |
| Počet kreditů | 4 |
| Prezenční studium | |
|---|---|
| Přednáška | 2 h |
| Cvičení | 2 h |
| Kombinované studium | |
| Tutoriál / přednáška | 6 h |
| Cvičení | 6 h |
| Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
|---|---|---|---|---|
| Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
| Cestovní ruch - platný od ZS 2020/2021 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
| Erasmus - Cestovní ruch - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 4 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je připravit studenty tak, aby byli schopni chápat příčiny a zákonitosti rozvoje a rozmístění cestovního ruchu v rámci České republiky. Přednášky poskytnou podrobný výklad o problematice cestovního ruchu v ČR. Důraz je kladen na aktuální postavení naší země v Evropě a ve světě a také na vliv cestovního ruchu na udržitelnost dalšího rozvoje. Ve cvičeních je navazováno na problematiku přednášek. Studenti se učí rozpoznat hlouběji situaci v nejvýznamnějších turistických regionech ČR. Naučí se analyzovat vliv geografických jevů na rozvoj cestovního ruchu a vyvozovat možné důsledky těchto jevů pro cestovní ruch. Své poznatky si procvičí při tvorbě seminární práce zaměřené na konkrétní turistickou destinaci v ČR.
Znalosti: Student prokazuje podrobné znalosti z geografie cestovního ruchu České republiky. Umí popsat předpoklady cestovního ruchu a konkrétní rozmístění cestovního ruchu v ČR.
Dovednosti: Student umí vyhledat, utřídit a interpretovat informace relevantní pro řešení vymezeného praktického problému, který se týká rozvoje cestovního ruchu v daném regionu ČR. Je schopen formulovat možný dopad geografických změn na turistický region a zvažovat varianty pravděpodobného dalšího vývoje v území. Je schopen aplikace např. v rámci územního plánování.
Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem. Umí na základě analýzy informací formulovat návrhy změn pro dané území. Dokáže se samostatně a odpovědně rozhodovat v jen částečně známých souvislostech na základě rámcového zadání.