Úvod do průvodcovské činnosti

Studijní plán: Cestovní ruch - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2020/2021

PředmětÚvod do průvodcovské činnosti (UPC)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantIng. Petr Scholz, DiS., Ph.D.
JazykČesky
Počet kreditů3
Prezenční studium
Cvičení40 h
Kombinované studium
Cvičení40 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombinovaná forma, platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2020/2021 P 2 3 kr. ZA
Cestovní ruch - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2020/2021 P 2 3 kr. ZA

Sylabus

  • 1. Průvodcovská činnost jako součást produktu cestovního ruchu
  • 2. Průvodce cestovního ruchu
  • 3. Osobnost průvodce cestovního ruchu
  • 4. Informační zdroje pro přípravu průvodce cestovního ruchu
  • 5. Zpracovaní informačního minima
  • 6. Verbální komunikace průvodce cestovního ruchu
  • 7. Neverbální komunikace průvodce cestovního ruchu
  • 8. Styl práce průvodce cestovního ruchu
  • 9. Typologie návštěvníků cestovního ruchu
  • 10. Terénní výuka

Doporučená literatura

  • Orieška, J. (1999). Metodika průvodcovské činnosti. Praha: Idea Servis.
  • Rux, J. (2016). Příručka pro vedoucí (průvodce) zájezdů. Praha: Idea Servis.
  • Podle tématu k průvodcovskému výkladu.

Anotace

Úvod do průvodcovské činnosti je zaměřený na obeznámení studenta se základními charakteristikami práce průvodce cestovního ruchu.
Jedná se o tutoriál, kde vyučující obeznámí studenty s pravidly průvodcovského výkladu, povinnostmi průvodce. Studenti kromě teoretických
znalostí, mají možnost zkusit si krátký průvodcovský výklad v terénu.
Předmět motivuje studenty k aplikaci teoretických poznatků do praxe a připravuje je na úspěšné absolvování předmětu Field Trip.
Cílem předmětu je získat základní teoretické znalosti pro zostavení a realizaci průvodcovského výkladu, obeznámit se pravidly tvorby
informačního minima, excerpčních lístků, sociologicko-psychologickými aspekty práce s návštěvníky cestovního ruchu. Součástí předmětu
jsou krátká praktika v terénu. Je zde velice významná aktivní role vyučujícího.
Znalosti: Student umí zpracovat průvodcovský výklad, informační minimum a excerpční lístky podle tematického zaměření zájezdu.
Dovednosti: Student je schopen podávat krátký samostatný průvodcovský výklad. Zná teoretické postupy práce s návštěvníkmi cestovního
ruchu a možnosti řešení nepředvídatelných, problémových nebo krizových situací, které mohou v průběhu zájezdu nastat.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím