Management ubytovacích zařízení
Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021
Předmět | Management ubytovacích zařízení (MNUZ-1) |
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | doc. Ing. Petr Scholz, DiS., Ph.D. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium |
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 8 h |
Sylabus
- 1. Úvod do hotelnictví. Hotelové společnosti a hotely.
- 2. Kategorizace a klasifikace ubytovacích zařízení. Legislativa. Hotelstars union.
- 3. Ubytovací úsek – Recepce I.
- 4. Ubytovací úsek – Recepce II
- 5. Ubytovací úsek – Housekeeping (úklid).
- 6. Stravovací úsek – Výrobní a stravovací část.
- 7. Stravovací úsek – Odbytová část.
- 8. Stravovací úsek – Events.
- 9. Technický úsek – Údržba & bezpečnost.
- 10. Personální úsek.
- 11. Kvalita a spokojenost hosta. Management stížností.
- 12. Obchodní & Marketingové oddělení.
- 13. Green management v ubytovacích zařízeních.
- 14. Ukončení studijních povinností.
Doporučená literatura
- Scholz, P. (2021). Ubytovací zařízení – historie a současnost, provoz, management. Praha: Idea Servis.
- Křížek, F., & Neufus, J. (2014). Moderní hotelový management. Praha: Grada.
- Beránek, J. (2017). Moderní řízení hotelového provozu. Praha: Grada Publishing.
- Davis, B., Lockwood, A., Alcott, P., & Pantelidis, I. (2013). Food and Beverage Management. New York, NY: Routledge.
- Cousins, J., Foskett, D., Graham, D., & Hollier, A. (2019). Food and Beverage Management: For the Hospitality, Toursim and Event Industries. Goodfellow Publishers Limited.
- Kasavana, M. L. (2017). Managing front office operations. New York: Educational institute.
- Fields, R. (2011). Restaurant success by the numbers: a money-guy´s guide to opening the next new hot spot.
- Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení České republiky – metodika (www.hotelstars.cz)
ČSN EN ISO 18513:2003 „Služby CR – Hotely a ostatní kategorie turistického ubytování – terminologie“
- ČSN EN 13809:2004 „Služby cestovního ruchu – Cestovní agentury a cestovní kanceláře (touroperátoři) – terminologie“
Anotace
Management ubytovacích zařízení je zaměřený na terminologii a základní právní předpisy v oblasti hotelnictví. Dále poskytuje teoretický základ, jak fungují jednotlivá oddělení v hotelu, jak se vypočítá cena přechodného ubytování a produktivita práce.
Cílem předmětu je představit a předat studentům dovednosti a znalosti v oblasti managementu a fungování jednotlivých oddělení v různých typech ubytovacího zařízení.
Znalosti
Student získá znalosti o základních pojmech, procesech, organizační struktuře a náplni práce na jednotlivých odděleních. Seznámí se také s problematikou Revenue & Yield Managementu a jeho základními principy a uplatnění v hotelnictví.
Dovednosti
Student umí jasně a stručně definovat jednotlivá oddělení v ubytovacím zařízení, jací zaměstnanci pracují na jednotlivých úsecích, kdo má jaké kompetence apod. Student se naučí počítat produktivitu práce v ubytovacím úseku a kalkulaci ceny přechodného ubytování. Obeznámí se s hlavními faktory působícími na náklady v tomto úseku.
^ nahoru ^