Počítačová grafika a virtuální realita

Studijní plán: Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2021/2022

PředmětPočítačová grafika a virtuální realita (PGVR-1)
GarantujeKatedra technických studií (KTS)
GarantMgr. Bc. Petr Jelínek
Jazykčesky
Počet kreditů4
Prezenční studium
Přednáška2 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška4 h
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2019/2020 PV 4 4 kr. Z,ZK
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2021/2022 PV 4 4 kr. Z,ZK
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2019/2020 PV 4 4 kr. Z,ZK
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2021/2022 PV 4 4 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Úvod do programu Sketchup
  • Modifikační nástroje programu Sketchup
  • Materiálová knihovna, render, hotové modely
  • Tvorba jednoduchého domu
  • Projekt vlastní pokoj
  • 3DS Studio Max – Úvod, prostředí, objekty
  • 3DS Studio Max – Editable poly
  • 3DS Studio Max – Redner a materiálová knihovna
  • 3DS Studio Max – Animace automatická/manuální
  • 3DS Studio Max – Světla a kamery
  • 3DS Studio Max – Fyzika
  • 3DS Studio Max – Částicové systémy
  • 3DS Studio Max – Track View Editor – pokročilá animace
  • Projekt – animace dle předem schváleného tématu

Doporučená literatura

  • HUDEC, B., FELKEL, P.: Základy počítačové grafiky, ČVUT, Praha, 2007.
  • Jiří ŽÁRA, Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR, Petr FELKEL.: Moderní počítačová grafika, Computer Press, 2005, ISBN 80-251-0454-0.
  • Jan HODICKÝ.: Programování úloh počítačové grafiky, Univerzita obrany, 2008, ISBN 9788072314973
  • https://x3dgraphics.com/slidesets/index.php
  • https://www.itnetwork.cz/grafika/
  • https://www.autodesk.com/products/3ds-max/overview
  • https://sketchup.cz/

Anotace

Cílem předmětu je podat základní teoretické a praktické poznatky týkající se zobrazování grafických informací ve 2D a 3D a také vysvětlit základní principy tvorby aplikací virtuální reality.


Znalosti: Student zná teorii zobrazovacího řetězce, modelování elementárních a komplexních grafických prvků. Zná způsoby řešení viditelnosti ve scéně. Student zná postup pro tvorbu 3D scény včetně její vizualizace.


Dovednosti: Student umí použít teoretické poznatky pro modelování elementárních i komplexních grafických prvků ve scéně. Student umí provést návrh a realizaci 3D modelu a umí realizovat aplikace ve virtuálním prostředí s využitím stávajících standardů. Student je schopen realizovat základní animace v prezentační vrstvě simulačního SW.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím