Předmět | Počítačová grafika a virtuální realita (PGVR) |
---|---|
Garantuje | Katedra technických studií (KTS) |
Garant | Mgr. Bc. Petr Jelínek |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 4 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2019/2020 | PV | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2021/2022 | PV | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2019/2020 | PV | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2021/2022 | PV | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 4 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je podat základní teoretické a praktické poznatky týkající se zobrazování grafických informací ve 2D a 3D a také vysvětlit základní principy tvorby aplikací virtuální reality.
Znalosti: Student zná teorii zobrazovacího řetězce, modelování elementárních a komplexních grafických prvků. Zná způsoby řešení viditelnosti ve scéně. Student zná postup pro tvorbu 3D scény včetně její vizualizace.
Dovednosti: Student umí použít teoretické poznatky pro modelování elementárních i komplexních grafických prvků ve scéně. Student umí provést návrh a realizaci 3D modelu a umí realizovat aplikace ve virtuálním prostředí s využitím stávajících standardů. Student je schopen realizovat základní animace v prezentační vrstvě simulačního SW.