Krizová intervence

Studijní plán: Zdravotně sociální péče - platný od ZS 2022/2023

PředmětKrizová intervence (KI-1)
GarantujeKatedra sociální práce (KSP)
Garantdoc. PhDr. Luba Pavelová, PhD.
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Přednáška2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Zdravotně sociální péče - kombi, platný od ZS 2022/2023 P 5 2 kr. ZA
Zdravotně sociální péče - platný od ZS 2022/2023 P 5 2 kr. ZA
Zdravotně sociální pracovník - kombi, platný od LS 2015/2016 P 6 2 kr. ZA
Zdravotně sociální pracovník - kombi, platný od ZS 2016/2017 P 6 2 kr. ZA
Zdravotně sociální pracovník - platný od LS 2012/2013 P 5 2 kr. ZK
Zdravotně sociální pracovník - platný od ZS 2016/2017 P 6 2 kr. ZA

Sylabus

  • Úvod do problematiky krizové intervence.
  • Krize a její řešení.
  • Krizová intervence, práce s emocemi.
  • Krizová intervence s párem, rodinou a přirozenou skupinou.
  • Krize z očekávaných životních změn.
  • Krize pramenící z náhlého traumatizujícího stresoru.
  • Krize v kontextu psychopatologie.
  • Psychosociální podpůrný systém v oblasti krizové pomoci.
  • Pracovník krizové intervence.
  • Pracoviště krizové pomoci, služeb a intervence.

Doporučená literatura

  • VODÁČKOVÁ, D. Krizová intervence. Praha: Portál, 2007.
  • BAŠTECKÁ, B. Terénní krizová práce. Praha: Grada. 2005.
  • ŠPATENKOVÁ, N. a kol. Krizová intervence pro praxi Praha: Grada, 2004.
  • SKYNR, R, CLEESE, J. Rodina a jako v nej ostať nažive. Praha: Portál 2000.
  • KNOPPOVÁ, D. a kol. Telefonická krízová intervencia, Praha: Remedium, 1997.
  • KASTOVÁ, V. Kríza a tvorivý prístup k nej. Praha: Portál. 2000.
  • internetové zdroje a časopisecká literatúra

Anotace


Cíle:


Cílem předmětu je poskytnout studentům teoretické základy průběhu krizového stavu a krizové intervence.



Znalosti:


Teorie vzniku krizového stavu a osobní a telefonická krizová intervence.



Dovednosti:


Poskytnutí profesionální  pomoci v případě krizového stavu klienta.



Obecné způsobilosti:


Student bude připravený rozlišit intenzitu krize, použít k intervenci vhodnou metodu práce, zvládnout krizový stav klienta.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím