Poradenský proces

Studijní plán: Zdravotně sociální péče - platný od ZS 2022/2023

PředmětPoradenský proces (PPCS)
GarantujeKatedra sociální práce (KSP)
Garantdoc. PhDr. Milan Tomka, PhD.
Jazykčesky
Počet kreditů3
Prezenční studium
Přednáška1 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška5 h
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Erasmus - Zdravotně sociální péče - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 3 kr. ZA
Zdravotně sociální péče - kombi, platný od ZS 2022/2023 P 6 3 kr. ZA
Zdravotně sociální péče - platný od ZS 2022/2023 P 6 3 kr. ZA

Sylabus

  • Historie poradenství a současné poradenské koncepce.
  • Charakteristika poradenství a základní poradenské systémy.
  • Poradenské přístupy.
  • Vnější podmínky poradenského procesu.
  • Poradenský tým, první kontakt s klientem a čas v poradenství.
  • Komunikace v poradenském procese.
  • Sociální poradce a vedení efektivního poradenského rozhovoru.
  • Anamnestický rozhovor a diagnostika v poradenství.
  • Metody práce s klientem.
  • Rizikoví klienti.
  • Psychohygiena poradcu.
  • Etické zásady práce poradců.

Doporučená literatura

  • KOPŘIVA, K.: Lidský vztah jako součást profese. Praha. Portál, 2016
  • SEDEN, J.: Counselling Skills In Social Work Practice. United Kingdom: Open University Press, 2005.
  • GABURA, J.: Teória a proces sociálneho poradenstva. Bratislava : Iris, 2013.
  • CULLEY, S. BOND, T.: Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii. Praha: Portál, 2008.

Anotace


Cílem předmětu je osvojit si základy poradenské práce s klientem, seznámit se s požadavky na vedení rozhovoru, se zabezpečením vhodných podmínek pro poradenství, seznámit se s kompetencemi poradců, základními poradenskými metodami a postupy, naučit se identifikovat rizikové skupiny klientů a osvojit si bazální postupy práce s nimi.



Osnova předmětu:


  • Historie poradenství a současné poradenské koncepce.

  • Charakteristika poradenství a základní poradenské systémy.

  • Poradenské přístupy.

  • Vnější podmínky poradenského procesu.

  • Poradenský tým, první kontakt s klientem a čas v poradenství.

  • Komunikace v poradenském procese.

  • Sociální poradce a vedení efektivního poradenského rozhovoru.

  • Anamnestický rozhovor a diagnostika v poradenství.

  • Metody práce s klientem.

  • Rizikoví klienti.

  • Psychohygiena poradcu.

  • Etické zásady práce poradců.
     


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím