Předmět | Senzory a měření (SAM-ATP-1) |
---|---|
Garantuje | Katedra technických studií (KTS) |
Garant | Ing. Ivan Krejčí, CSc. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 8 h |
Cvičení | 4 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Aplikovaná technika pro průmyslovou praxi - kombi, platný od ZS 2018/2019 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikovaná technika pro průmyslovou praxi - kombi, platný od ZS 2020/2021 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikovaná technika pro průmyslovou praxi - kombi, platný od ZS 2022/2023 | P | 5 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikovaná technika pro průmyslovou praxi - platný od ZS 2019/2020 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikovaná technika pro průmyslovou praxi - platný od ZS 2020/2021 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikovaná technika pro průmyslovou praxi - platný od ZS 2022/2023 | P | 5 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikované strojírenství - kombi, platný od ZS 2020/2021 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikované strojírenství - kombi, platný od ZS 2022/2023 | P | 5 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikované strojírenství - platný od ZS 2020/2021 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Aplikované strojírenství - platný od ZS 2022/2023 | P | 5 | 4 kr. | Z,ZK |
Předmět seznamuje studenty se základními měřicími přístroji, měřicími metodami, obvody zpracování signálu a převodníky. Velká pozornost je věnována vyjadřování neurčitosti výsledku měření v podobě nejistoty měření. Další část předmětu se věnuje popisu fyzikálních principů a provedení nejpoužívanějších senzorů fyzikálních veličin. Na příkladech zpracování signálu z těchto senzorů jsou pak ilustrovány probrané metody měření. Cvičení probíhají z převážné části laboratorně, takže student má možnost probírané metody ověřit reálným experimentem.
Znalosti: Student zná základní měřicí přístroje a ví, který a jak použít. Student zná pojem nejistoty měření a jeho význam v případě různých měřicích přístrojů a metod. Student má široký přehled o používaných senzorech a převodnících běžných fyzikálních veličin. Student má představu o virtuálních měřicích systémech a prostředcích pro počítačově podporované měření.
Dovednosti: Student umí obsluhovat základní měřicí přístroje a umí zvolit správný způsob obvodového zapojení pro měření. Student umí správně uvádět výsledek měření s udáním neurčitosti prostřednictvím metodiky nejistot. Dovede si vybrat správný senzor pro konkrétní úlohu měření fyzikální veličiny a navrhnout základní obvody zpracování signálu z tohoto senzoru.