Anglický jazyk 4

Studijní plán: Všeobecné ošetřovatelství - kombi, platný od ZS 2024/2025

PředmětAnglický jazyk 4 (AJ4)
GarantujeKatedra zdravotnických studií (KZS)
GarantMgr. Milan Straňák ( stranak@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů1
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení10 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Erasmus - Všeobecné ošetřovatelství - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 1 kr. Z,ZK
Všeobecné ošetřovatelství - kombi, platný od ZS 2024/2025 PV 4 1 kr. Z,ZK
Všeobecné ošetřovatelství - platný od ZS 2024/2025 PV 4 1 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Mental health nursing
  • Modal verbs
  • Infectious diseases and hygiene
  • Questions in English
  • Pharmacy
  • Numbers, drug calculations

Doporučená literatura

  • ALLUM, Virginia a Patricia MCGARR. Cambridge English for nursing. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. 120 s. Cambridge professional English. ISBN 978-0-521-71540-9.
  • CATHARINE ARAKELIAN, Mark Bartram and Alison Magnall a FOREWORD BY MAURA BUCHANAN. Hospital English: the brilliant learning workbook for international nurses. Abingdon: Radcliffe Medical, 2003. 192 s. ISBN 9781857758641.
  • GRICE, Tony a James GREENAN. Nursing 2. Oxford: Oxford University Press, 2008. Oxford English for careers. 135 s. ISBN 978-0-19-456988-0.
  • MCGARR, Patricia and DAY, Jeremy. Cambridge English for nursing: pre-intermediate. New York: Cambridge University Press, c2010. 111 s. ISBN 978-0-521-14133-8.
  • MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Cambridge : CUP, 2004. 379 s. ISBN 0521532892.
  • PETERS, Sarah, GRÁF, Tomáš. Nová cvičebnice anglické gramatiky. Praha : Polyglot, 1998. 437 s. ISBN 8086195007.
  • Studijní opory v LMS Moodle
  • BAILLIE, Lesley. Developing practical nursing skills. Fourth edition. Boca Raton: CRC Press/Taylor & Francis Group, 2014. ISBN 9781444175950.
  • BAKALÁŘOVÁ, Natálie. Anglická gramatika. Praha : ARSCI, 2003. 294 s. ISBN 8086078337.
  • CATHARINE ARAKELIAN, Mark Bartram and Alison Magnall a FOREWORD BY MAURA BUCHANAN. Hospital English: the brilliant learning workbook for international nurses. Abingdon: Radcliffe Medical, 2003. 192 s. ISBN 9781857758641.
  • CITA, Stanislav. English for nursing and paramedical professions. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2011. 205 s. ISBN 978-80-246-1990-3.
  • LAPHAM, Robert. Drug calculations for nurses: a step-by-step approach. Fourth edition. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis Group, [2015]. ISBN 148224845X.
  • LEYSHON, Catherine, Khaira GURLEEN a Virginia ALLUM. The Cambridge guide to OET nursing: student's book : with audio and resources download. Cambridge: Cambridge University Press, 2020. ISBN 978-1-108-88164-7.
  • SORRENTINO, Sheila A. a Leighann N. REMMERT. Mosby's textbook for nursing assistants. Tenth edition. St. Louis, Missouri: Elsevier, [2021]. ISBN 978-0-323-65560-6.

Anotace


Cílem předmětu je rozvinout základní jazykové dovednosti (čtení, psaní, mluvení, poslech) v prostředí odborného jazyka.  Student se seznamuje s tématy z oblasti zdravotnictví, které jsou též doprovázeny probíráním gramatických jevů. Jednotlivá témata jsou zpracována prakticky, takže je student procvičuje v situacích vyplývajících ze základních druhů péče poskytovaných ve zdravotnických zařízeních.




Cíle výuky:



  • Znalosti: Student zná a umí aktivně používat základní anglickou terminologii v těchto oblastech: nejběžnější typy psychických poruch, komunikace s pacienty vykazujícími příznaky psychických poruch či prošli těžkou životní situací, závislosti, sebevražda. Dále infekční choroby a hygiena, role sestry při dodržování sterilního prostředí, nozokomiální nákazy, základní typy léků a nemoci, které se jimi léčí, dávkování, příbalový leták léku. Student ovládá následující gramatické jevy na jazykové úrovni B1-B2 (na základě Společného evropského referenčního rámce): modální slovesa, tvoření otázek, číslovky a kalkulace.

  • Dovednosti: Student dokáže v angličtině komunikovat s pacientem, který prošel náročnou životní situací či se u něj projevují příznaky psychických poruch, je schopen vysvětlit důležitost hygienických pravidel v nemocnici a umí správně a srozumitelně pacientovi popsat údaje, kde se objevují číslovky (čas, letopočty, dávkování, počítání roztoků, kalkulace). Studentovi nedělá problém vést s pacientem hovor o jeho léku a jestli se cítí po jeho užívání dobře a umí mu vysvětlit všechny náležitosti léku, které jsou popsány v příbalovém letáku.

  • Obecné kompetence: Student dokáže samostatně reagovat a komunikovat s anglicky mluvícím pacientem v uvedených tematických oblastech zdravotnictví: problematika ošetřovatelství u pacientů s příznaky psychických poruch, infekční choroby a jak se před nimi chránit ve zdravotnictví a důležitost hygieny, základní typy léků a chorob, které jsou jimi léčeny, příbalový leták léku, předepsání a nákup léku. Dále je schopen pracovat s odborným anglickým textem tak, že umí vyhledat klíčové informace a odpovídat na zadané otázky a komentovat je.



Podmínkou zakončení předmětu je účast na cvičeních, písemný test s úspěšností min. 60 %, dále ústní zkoušení.




Studijní zátěž:


PS: 20 hodin přímá výuka, 6 hodin samostudium;


KS: 10 hodin přímá výuka, 16 hodin samostudium.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím