Softwarové inženýrství
Studijní plán: Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt
Předmět | Softwarové inženýrství (xSWI) |
Garantuje | Katedra technických studií (KTS) |
Garant | doc. Ing. Karel Richta, CSc. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 5 |
Ekvivalent | |
Prezenční studium |
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Tutoriál / přednáška | 4 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2015/2016
|
P |
4 |
4 kr. |
Z,ZK |
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2019/2020
|
P |
2 |
5 kr. |
Z,ZK |
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2021/2022
|
P |
2 |
5 kr. |
Z,ZK |
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2013/2014
|
P |
4 |
4 kr. |
Z,ZK |
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2019/2020
|
P |
2 |
5 kr. |
Z,ZK |
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2021/2022
|
P |
2 |
5 kr. |
Z,ZK |
Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt
|
PV |
1 |
5 kr. |
Z,ZK |
Sylabus
- Definice softwarového inženýrství a historie jeho vzniku.
- Softwarový proces a jeho plánování.
- Modelování podnikových (byznys) procesů a požadavků.
- Analýza problémové domény - analytické třídy, atributy, stavy, relace.
- Architektura softwarových systémů.
- Návrh - návrhové třídy a vzory, rozhraní a komponenty.
- Testování.
- Integritní omezení a jazyk OCL.
- Metodiky tvorby programových systémů.
Doporučená literatura
- Fowler, M.: Destilované UML. Grada, 2009.
- Arlow, J. - Neustadtová, I.: UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací UP. Computer Press, 2007.
- Kadlec, V.: Agilní programování. Computer Press Praha, 2004
- Patton, R.: Testování softwaru. Computer Press, Brno, 2002
- Sommerville, I.: Software Engineering ( 9th ed. ), Addison Wesley, Reading, Mass. 2011.
- Richta, V., Sochor, J.:Softwarové inženýrství, FEL, ČVUT, 1995
Anotace
Studenti by se v rámci předmětu měli seznámit s inženýrskými postupy analýzy a návrhu softwaru. Především bude kladen důraz na tvorbu softwaru, jehož rozsah vyžaduje spolupráci v týmu. Uvedené postupy budou probrány nejen po teoretické stránce, ale studenti budou mít také možnost si je prakticky na cvičeních vyzkoušet. Pro realizaci projektů budou krom jiného používány modelovací jazyky UML a BPMN, CASE nástroje, nástroje pro projektové řízení a plánování zdrojů, nástroje pro týmovou komunikaci, a také nástroje pro správu a verzování dokumentů. Studenti se také seznámí s problematikou objektově orientované analýzy a návrhu, postupem stanovení architektury, a základy metod validace, verifikace a testování softwaru.
^ nahoru ^