Předmět | Řízení softwarových projektů (RSP-2) |
---|---|
Garantuje | Katedra technických studií (KTS) |
Garant | doc. Dr. Ing. Jan Voráček, CSc. ( voracek@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 3 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 4 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2019/2020 | P | 3 | 4 kr. | KZ |
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2021/2022 | P | 3 | 4 kr. | KZ |
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2019/2020 | P | 3 | 4 kr. | KZ |
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2021/2022 | P | 3 | 4 kr. | KZ |
Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 4 kr. | KZ |
Studenti se v rámci předmětu seznámí s inženýrskými postupy při řízení tvorby softwaru formou týmových softwarových projektů. V úvodní části kurzu budou seznámeni s agilními metodikami a souvisejícími projektově-manažerskými nástroji. Naučí se také spolupracovat prostřednictvím sdíleného úložiště a efektivně komunikovat. V další části kurzu budou zpracovávat zadaný problém, přičemž důraz bude kladem především na jeho řádné naplánování, průběžné řízení a vyhodnocování kvantity i kvality realizované práce. Naučí se tak kriticky hodnotit a zlepšovat individuální i týmové aktivity. Na závěr kurzu budou mít možnost srovnat své výsledky s výstupy ostatních týmů.
Dovednosti: Student umí odhadnout náročnost všech součástí i fází projektu, rutinně pracuje s jeho funkčními i kvalitativními metrikami. Zná základní způsoby a nástroje řízení agilních projektů, umí pracovat s týmovým datovým úložištěm a efektivně komunikovat. K zadanému problému je schopen zvolit a programově realizovat optimální architekturu. Dokáže připravit použitelná a uživatelsky přívětivá rozhraní. Orientuje se v problematice návrhu testů i vyhodnocování jejich výsledků.
Dovednosti: Student umí odhadnout náročnost všech součástí i fází projektu, rutinně pracuje s jeho funkčními i kvalitativními metrikami. Zná základní způsoby a nástroje modelování požadavků, k danému problému je schopen zvolit a programově realizovat optimální architekturu. Dokáže připravit použitelná a uživatelsky přívětivá rozhraní. Orientuje se v problematice návrhu testů i vyhodnocování jejich výsledků.
Obecné způsobilosti: Student dokáže sestavit, řídit a motivovat tým. Je schopen definovat jeho nezbytné základní i nadstavbové procesy, které dále průběžně zlepšuje a zkvalitňuje. Dokáže řídit jak rozsáhlé vývojové projekty, tak i dlouhodobé procesy údržby SW. Aktivně ovládá také problematiku IT managementu v organizacích.