Elektronické obchodování
Studijní plán: Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt
	
		| Předmět | Elektronické obchodování (EO-1) | 
|---|
		| Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) | 
|---|
		| Garant | Ing. Dagmar Frendlovská, Ph.D. | 
|---|
        | Jazyk | česky | 
|---|
        | Počet kreditů | 3 | 
|---|
        
		        
 
	
						| Prezenční studium | 
|---|
		 | Přednáška | 2 h | 
|---|
		| Cvičení | 2 h | 
|---|
		                    | Kombinované studium | 
|---|
                             | Tutoriál / přednáška | 2 h | 
|---|
                | Cvičení | 6 h | 
|---|
                                    	
Sylabus
	- Úvod do předmětu Elektronický obchod a pojmy
- Vývoj e-commerce – Vývoj elektronického obchodu
- Funkce, modely, fenomény a cesty elektronického obchodu
- Modely elektronického obchodování a model B2B podrobněji
- Modely elektronického obchodování – B2C, C2C, B2P, B2E, B2A
- Komunikační a informační technologie, využívání internetu v elektronickém obchodování a hospodářském prostředí
- Návštěvnost elektronického obchodu
- Webdesign, zdroje příjmů elektronického obchodování
- Prameny návštěvnosti
- Elektronický obchod a jeho bezpečnost
- Uzavření předmětu – zopakování nejdůležitější problematiky daného předmětu
Doporučená literatura
	- VYSEKALOVÁ J.. a kolektiv 	Chování zákazníka, 1.vydání, Praha: Grada Publishing a.s, 2011, ISBN 978-80-247-3528-3.
- JANOUCH, V. 	Internetový marketing, 2. vyd., Computer Press, Brno 2014, ISBN 978-80-251-4311-7
- CHAFFEY, D. 	E-business and E-commerce management, 5.vyd., Pearson, London 2011, ISBN 978-0-273-75201-1
- SEDLÁK, M., MIKULÁŠKOVÁ, P. 	Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, 1.vyd. , Computer Press, Brno 2012, ISBN 978-80-251-3727-7
- ŘEZNÍČEK, J., PROCHÁZKA, T. 	Obsahový marketing - Nakrmte Internet svým obsahem, 1.vyd. , Computer Press, Brno 2014, ISBN 978-80-251-4152-6
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy moderní formy obchodu, tedy elektronického obchodu, s jeho podstatou a funkcemi, s jeho modely, s jeho vlastnostmi a aplikacemi, chováním spotřebitele a s prvky, které se objevují u elektronického obchodu. Přednášky jsou zaměřeny na porovnávání elektronického obchodu s kamenným obchodem, hledání rozdílů a propojení mezi těmito dvěma formami obchodů. Na cvičeních jsou procvičována jednotlivá témata na konkrétních případech i příkladech.
^ nahoru ^