Předmět | Geografie cestovního ruchu světa (GECRS-1) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | prof. PhDr. Petr Chalupa, CSc. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021 | P | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2020/2021 | P | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
Erasmus - Cestovní ruch - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 4 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je připravit studenty tak, aby byli schopni chápat příčiny a zákonitosti rozmístění a rozvoje cestovního ruchu v Evropě i na ostatních kontinentech v oblastech rozličné velikosti a významu. Přednášky poskytnou podrobný výklad o problematice cestovního ruchu v evropských zemích a přehledný výklad o rozmístění a rozvoji cestovního ruchu v hlavních mimoevropských turistických oblastech světa. Důraz je kladen na charakter soudobého světa a na vliv cestovního ruchu na udržitelnost dalšího rozvoje. Ve cvičeních je navazováno na problematiku přednášek. Studenti se učí rozpoznat hlouběji situaci ve vybraných turistických oblastech světa. Naučí se analyzovat vliv geografických jevů na rozvoj cestovního ruchu a vyvozovat možné důsledky těchto jevů pro cestovní ruch v celoplanetárním měřítku. Své poznatky prezentují formou krátkých vystoupení.
Znalosti: Student prokazuje znalosti obecných geografických pojmů, umí vysvětlit jaké je postavení geografie cestovního ruchu v rámci geografických věd. Dále prokazuje podrobné znalosti z geografie evropských zemí (mimo ČR) a přehledné znalosti z geografie mimoevropských zemí. Umí charakterizovat předpoklady cestovního ruchu v hlavních turistických regionech Evropy a dalších kontinentů. Student umí vysvětlit dynamiku vývoje cestovního ruchu v hlavních turistických oblastech světa.
Dovednosti: Student umí vyhledat, utřídit a interpretovat informace relevantní pro řešení vymezeného praktického problému, který se týká rozvoje cestovního ruchu v daném regionu. Je schopen formulovat možný dopad geografických změn na turistický region a zvažovat varianty pravděpodobného dalšího vývoje v území.
Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem.