Odborná latinská terminologie 1
Studijní plán: Erasmus - Porodní asistence - příjezd na krátkodobý studijní pobyt
Předmět | Odborná latinská terminologie 1 (LAT-1) |
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | Mgr. Lenka Nevrklová |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 1 h |
Sylabus
- Výslovnost
- Podstatná jména
- Roviny a směry na těle
- Neshodný přívlastek
- Části těla
- Předložky
- Číslovky
- Kostra
- Svaly
- Memorabilia
Doporučená literatura
- PLAŠILOVÁ, Jiřina a Otto KNOTT, Anna VALICHOVÁ. Základy latinské terminologie pro bakalářské zdravotnické obory. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni 2021, 167 s. ISBN: 978-80-261-1043-9.
- ARGAYOVÁ, Ivana, Rebeka RALBOVSKÁ a Roman ZAZULA. Základy lékařské terminologie: pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing, dotisk 2022. ISBN 978-80-2711-716-1.
- MAREČKOVÁ, Elena a Hana REICHOVÁ. Latinitas medica: lexikon nejen lékařských sentencí, citátů a rčení. Brno: Press, 2009. ISBN 978-80-2104-758-7.
- KÁBRT, Jan a Jan KÁBRT. Lexicon medicum. Praha: Galén, spol. s.r.o., 2015
- SVOBODOVÁ, Dana. Terminologiae medicae vestibulum: úvod do řecko-latinské lékařské terminologie pro studenty bakalářských oborů na 1. LF UK. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-2461-840-1.
- KACHLÍK, David. Úvod do preklinické medicíny. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 3. lékařská fakulta, 2013. ISBN 978-80-87878-01-9
- PLAŠILOVÁ, Jiřina. Základy latinské lékařské terminologie. Praha: Karolinum, 2022
- SEINEROVÁ, Vlasta. Latina: úvod do latinské terminologie: pro střední školy se zdravotnickým zaměřením. Latina: úvod do latinské terminologie: pro střední školy se zdravotnickým zaměřením.
Anotace
Anotace předmětu: Předmět je koncipován jako teoretický a seznamuje studenty se základy latinské gramatiky a terminologie, klade důraz na získání jasného odborného zdravotnického jazykového projevu. Zvládnutí základní slovní zásoby je důležité pro ostatní preklinické a klinické obory, které vyžadují přesnost slovního vyjádření při popisu anatomické struktury a hodnocení patologického stavu.
Cíle výuky:
Podmínkou zakončení předmětu je účast na výuce a písemný test s úspěšností min. 60 %.
^ nahoru ^