Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Umožňuje pochopit hlavní úkol profesionální ošetřovatelské praxe. Seznamuje s klasifikacemi lidských potřeb podle různých oborů a autorů a zaměřuje se na reakce a projevy neuspokojených potřeb u osob zdravých, nemocných, u osob se zdravotním postižením a umírajících. Zaměřuje se na procvičován jednotlivých fází ošetřovatelského procesu. Umožňuje studentům získat systematické poznatky a dovednosti v metodologii ošetřovatelského procesu.
Cíle výuky:
- Znalosti: Student je schopen popsat vývoj zdravého dítěte od narození do dospělosti, včetně charakteristiky jednotlivých období a specifik ošetřovatelské péče. Zná příznaky, diagnostiku a léčbu jednotlivých nemocí u dětí. Zná ošetřovatelské postupy v rámci péče o dětského pacienta včetně hodnotící a měřící techniky. Umí je aplikovat v rámci ošetřovatelské péče u dětí. Orientuje se v nastavených preventivních prohlídkách u dětí včetně screeningových programů.
- Dovednosti: Student je schopen komplexně posoudit potřeby dítěte. Má vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování ošetřovatelské péče v pediatrii a pro činnosti s touto péčí související. Student zvládá základní ošetřovatelskou péči v oblasti ambulantní i lůžkové péče, včetně péče o děti do 3 let v zařízeních kolektivní péče. Student je schopen provést resuscitaci dítěte s ohledem na věk dítěte.
- Obecné kompetence: Student získává znalosti a profesionální dovednosti nezbytné k posouzení a k identifikaci problémů. Je schopen používat obecné metody analýzy a syntézy, rozhodovat se samostatně, nést odpovědnost za vlastní postup a výsledek. Umí plánovat činnosti efektivně a pracovat s časem. Při obhajobě svých postupů a výsledků umí vyjádřit svůj názor a prezentovat jej.
Podmínkou zakončení předmětu je účast na výuce a ústní zkoušení.
Studijní zátěž:
PS: 30 hodin přímá výuka, 48 hodin samostudium.
KS: 10 hodin přímá výuka, 68 hodin samostudium.
^ nahoru ^