Předmět | Kulturní dědictví a cestovní ruch A (KDCR) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | Akad. mal. Vladimír Netolička ( netolicka@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 4 h |
Cvičení | 3 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 4 kr. | Z,ZK | ||
Cestovní ruch - kombi | P | 1 | 3 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 1 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 1 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2009/2010 | P | 1 | 3 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2013/2014 | P | 1 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2016/2017 | P | 1 | 4 kr. | Z,ZK |
Anotace předmětu a výstupy předmětu: Cílem předmětu je uvedení do problematiky dějin umění. Přednášky poskytnou úvodní vhled do problematiky předmětu, seznámí studenty s dějinami výtvarného umění od pravěku až po současnost a to v oblasti architektury, sochařství, malířství a užitého umění. Studijní předmět se dále zabývá zařazením těchto disciplín do kontextu dějin. Výtvarná kultura je přejímána ze země do země, z národa na národ a to zvláště ve středomořsko – evropské oblasti, kterou se tento předmět hlavně zabývá. Jsou zdůrazněna místa, ve kterých se jednotlivé památky nacházejí. Je to potřebné i z hlediska cestovního ruchu. Cvičení jsou orientována aplikačně na pravěké umění, umělecké dění v okolí Nilu, tedy kulturu Egypta, dále se přesunou přes Krétu a Mykény do ohniska evropské kultury a tou je Řecko. Rozvoj uměleckého myšlení směřoval přes Řím do středověku, kde na tyto myšlenky navazují nové národy, a umění se začíná rozvětvovat do různých národních směrů. Jsou popsány charakteristiky všech slohů i jednotlivých hnutí a studijní předmět uzavírá stručný seznam uměleckých hnutí dvacátého století
Znalosti: Student získá kulturní přehled a osvojí si základní znalosti využitelné v cestovním ruchu. Student také získá přehled o významných kulturních památkách v návaznosti na cestovní ruch a jeho trvale udržitelný rozvoj.
Dovednosti: Student dovede určit jednotlivá slohová období podle základních slohových charakteristik. Rozliší dobu vzniku jednotlivé architektury, sochy, obrazu i artefaktu užitého umění.
Obecné způsobilosti: Student umí v běžné zájezdové praxi rozlišit a popsat to, co vidí a zprostředkovat to srozumitelnou formou zákazníkům
Studijní zátěž a požadavky na zakončení předmětu
Studijní zátěž:
Prezenční studium (hodin)
Přednášky – 14, Cvičení - 14
Samostatná příprava - 64
Celkem – 92
Požadavky na zakončení předmětu:
Požadavky na zakončení (váha v %)
Zápočtový test sestavený z 20 obrázků na e-learningu. Zápočet získají studenti při úspěšnosti 65%, což odpovídá v obrázkovém testu 13-ti správně označeným obrázkům.
Klasifikační test se provádí rovněž formou e-learningu a skládá se ze 23 otázek , které se vybírají z různých skupin (celkem 92 otázek).
A = 95 %
B = 86 %
C = 78 %
D = 69 %
E = 60 %
F = méně než 60 %