| Předmět | Kulturní dědictví a cestovní ruch A (KDCR) | 
|---|---|
| Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) | 
| Garant | akad. mal. Vladimír Netolička ( netolicka@vspj.cz ) | 
| Jazyk | česky | 
| Počet kreditů | 4 | 
| Prezenční studium | |
|---|---|
| Přednáška | 1 h | 
| Cvičení | 1 h | 
| Kombinované studium | |
| Tutoriál / přednáška | 4 h | 
| Cvičení | 3 h | 
| Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. | 
|---|---|---|---|---|
| V | 4 kr. | Z,ZK | ||
| Cestovní ruch - kombi | P | 1 | 3 kr. | Z,ZK | 
| Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 1 | 4 kr. | Z,ZK | 
| Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 1 | 4 kr. | Z,ZK | 
| Cestovní ruch - platný od ZS 2009/2010 | P | 1 | 3 kr. | Z,ZK | 
| Cestovní ruch - platný od ZS 2013/2014 | P | 1 | 4 kr. | Z,ZK | 
| Cestovní ruch - platný od ZS 2016/2017 | P | 1 | 4 kr. | Z,ZK | 
Anotace předmětu a výstupy předmětu: Cílem předmětu je uvedení do problematiky dějin umění. Přednášky poskytnou úvodní vhled do problematiky předmětu, seznámí studenty s dějinami výtvarného umění od pravěku až po současnost a to v oblasti architektury, sochařství, malířství a užitého umění. Studijní předmět se dále zabývá zařazením těchto disciplín do kontextu dějin. Výtvarná kultura je přejímána ze země do země, z národa na národ a to zvláště ve středomořsko – evropské oblasti, kterou se tento předmět hlavně zabývá. Jsou zdůrazněna místa, ve kterých se jednotlivé památky nacházejí. Je to potřebné i z hlediska cestovního ruchu. Cvičení jsou orientována aplikačně na pravěké umění, umělecké dění v okolí Nilu, tedy kulturu Egypta, dále se přesunou přes Krétu a Mykény do ohniska evropské kultury a tou je Řecko. Rozvoj uměleckého myšlení směřoval přes Řím do středověku, kde na tyto myšlenky navazují nové národy, a umění se začíná rozvětvovat do různých národních směrů. Jsou popsány charakteristiky všech slohů i jednotlivých hnutí a studijní předmět uzavírá stručný seznam uměleckých hnutí dvacátého století
Znalosti: Student získá kulturní přehled a osvojí si základní znalosti využitelné v cestovním ruchu. Student také získá přehled o významných kulturních památkách v návaznosti na cestovní ruch a jeho trvale udržitelný rozvoj.
Dovednosti: Student dovede určit jednotlivá slohová období podle základních slohových charakteristik. Rozliší dobu vzniku jednotlivé architektury, sochy, obrazu i artefaktu užitého umění.
Obecné způsobilosti: Student umí v běžné zájezdové praxi rozlišit a popsat to, co vidí a zprostředkovat to srozumitelnou formou zákazníkům
  Studijní zátěž a požadavky na zakončení předmětu
  Studijní zátěž:
  Prezenční studium (hodin)
  Přednášky – 14, Cvičení - 14
  Samostatná příprava - 64
  Celkem – 92
   
  Požadavky na zakončení předmětu:
  Požadavky na zakončení (váha v %)
  
 Zápočtový test sestavený z 20 obrázků na e-learningu. Zápočet získají studenti při úspěšnosti 65%, což odpovídá v obrázkovém testu 13-ti správně označeným obrázkům.
   
  Klasifikační test se provádí rovněž formou e-learningu a skládá se ze  23 otázek , které se vybírají z různých  skupin (celkem 92 otázek).
   
  A   =   95 %
  B   =   86 %
  C   =   78 %
  D   =   69 %
  E                =   60 %
  F                =   méně než 60 %